Gå til innhold

Røyk og alkohol....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet... dette er et mye omdiskutert tema, meeen jeg lurer likevel på hva som er verst av disse tingene under prøveperiodene.

Jeg har i denne pp`en lagt alkoholen på hylla uten problemer da jeg vanligvis bare holder meg til et glass vin eller to i helgene. Litt verre er det da med røyken. jeg røyker ikke mye, men kanskje i gjennomsnitt 4 røyk pr dag (og da stort sett i sosiale forhold som på jobb eller med venninner). Jeg har ingen problemer med å kutte røyken så fort jeg får en positiv test, men sliter litt nå før jeg får det.

Så, hvis man ikke klarer å legge begge tingene på hylla og må velge bort en ting. Hva er mest skadelig for fosteret? Røyk eller alkohol? (det gjelder da i tiden før en eventuell positiv test.. Når jeg får det er det bort med begge deler!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge spesialist som jeg går til gr. utredning sa til meg at det å drikke et glass vin eller tre glass i helgen var skadelig når man prøvde. Det er verre med røyken fordi den setter ned kvaliteten på eggene + om mannen røyker kan det sette ned kvaliteten på spermiene.. Jeg har selv slutten å røyke og har ikke hatt noen problemer.. Ikke slete med apstinenser eller lagt på meg.. (Heller tatt av 5kg)...

Ønsker deg lykke til med prøving :)

Skrevet

Takk for svar. :) Nå røyker heldigvis ikke min mann, så håper kvaliteten hos han fortsatt er bra.

Et av problemene hos meg er at de forventer at jeg røyker på jobb. Jeg vil ikke si til noen der at vi prøver å få barn, så har litt problemer med å komme med unnskyldinger for ikke å røyke når jeg er på jobb. Ellers kan jeg fint gå uten røyk i helgene og på ettermiddagene. Jeg har tidligere sagt at "nå skal jeg kutte røyken for å bevise for meg selv at jeg ikke er avhengi av røyken", men så får jeg tr og skuffelsen er så stor og jeg løper omtrent til butikken og kjøper røyk.

Kan jeg ikke bare bli gravid så slipper jeg det problemet! ;P

Takk for lykke-ønskningen og lykke til videre til deg også. :)

Skrevet

Du må da ikke føle at du må røyke på jobb, Oktoberbaby!! Det virker som om du egentlig ikke er så avhengig av røyken, så hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å kutte helt. Det er ikke mange som tenker "gravid" eller "prøver å bli gravid" om du sier at du har sluttet - så sånn sett er det "enklere" enn å ikke drikke alkohol i bestemte lag.

Siden du kjøper deg røyk hvis du får tr så er jo røyken mer en trøst enn egentlig en avhengighet hos deg. Jeg tror du greier å kutte helt. Bruk samme motivasjonen som en positiv g-test ville gitt deg... du vil gjøre det beste for spiren din.

Hopp i det og si på jobb mandag at du har bestemt deg for å slutte! :)

Tenk på deg selv som ikke-røyker..... det er jo ikke lenge igjen før du faktisk er det, når spiren sitter!!! :)

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord, Roselilly. :)

Tror jammen jeg skal følge rådet ditt og kutte røyken nå. :) Jeg har tenkt på flere unnskyldninger jeg kan komme med til dem på jobben, så da går det mer på min viljestyrke å klare å holde seg unna. ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...