hjerter4 Skrevet 10. september 2011 #1 Skrevet 10. september 2011 Hvilke smertestillende tar dere? Jeg har forholdt meg felleskatalogen som beskriver økt risiko for komplikasjoner tidlig i svangerskapet ved bruk av ibuprofen. Ved bruk av paracetamol er det ikke beskrevet risiko. Men i dag sa apotekdamen at hun ikke ville anbefale paracetamol ved prøving. Vet noen noe om dette? Jeg ønsker selvsagt å holde forbruket så lavt som mulig, men har behov for å ta smertestillende 3-4 ganger i mnd, og vil jo da spise det som er minst potensielt skadelig...
krølle... Skrevet 10. september 2011 #2 Skrevet 10. september 2011 Legemiddelverket anbefaler paracet som førstevalg. Jeg tipper apotekdamen har i bakhodet den danske us som viste at bruk av paracet gir litt økt risiko for at testiklene ikke vandrer ned i pungen hos guttefostre. Men det var hos de som hadde brukt Paracet mer enn 5 uker ila svangerskapet. Hvis der er noe nytt og farlig som er funnet ut om paracet, vil jeg gjerne også vite det
hjerter4 Skrevet 10. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2011 Du, det var faktisk på et apotek i Danmark jeg kjøpte paracet, så du har nok rett. Tror ikke det er noe nytt og farlig egentlig vedrørende vanlig bruk, da ville det nok stå i FK..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå