Gå til innhold

Når legger dere 3-4åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 3,5 år her, han har lagt seg 18.30 fra han var veldig liten helt frem til sommern. Da var han alltid passlig trøtt og opplagt på morgenen. Men nå etter lang sommerferie, er det blitt veldig vansklig å komme inn i en god rytme igjen.

Når legger dere barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en på 4 og han legger seg kl 20.00.

gjort det i litt over et år. da står han opp igjen i 08.00 tia og er blid og opplagt:) har blitt et par utskeielser i sommer her også og da er han som regel oppe til samme tid som ellers men er merkbart mindre opplagt.. så her var det bare å kjøre hardt mot hardt og legge han kl 20.00 igjen og la gutten være opplagt om morran:)

Skrevet

19-19.30

Skrevet

3år

Skrevet

Jeg har en jente som snart blir 4 år. Hun legger seg cirka 20.00 på hverdager. Hun trenger ikke å stå opp så tidlig, pleier å sove til 07..30-08-00 omtrent. I helgene blir det noen ganger litt senere og når vi har ferie er hun oppe lenge, gjerne til 22-23.

Skrevet

Jenta blir 4 i slutten av sept.

Hun legger seg kl. 19.

Storesøster på 6år legger seg samtidig!!!

Skal sies at her leveres det i bhg. og skole kl.07.00 og hentes kl.14.30!

Skrevet

Våre barn på ti md og 3 år og 2 md legger seg mellom halv sju og sju hver dag. De er oppe tidlig også da. tl Fantorangen kl 06.30. Skulle gjerne ønsket de sov litt lenger om morgenen, men siden jeg snart skal begynne å jobbe igjen må de jo være i bhg før kl 08 om jeg skal rekke jobb.

Skrevet

sengetid 19.30-20.00, oppe kl 6 på morgenen.. Og denne rutinen har han best av sommer som vinter.. Også i ferier, for da trenger man ikke tilvenning til vanlig døgnrytme igjen senere.. 3,5 år gammel gutt

Jente på 8 år legger seg 20.30, og er oppe 06.30.

Skrevet

I seng til ca 19 og sover forhåpentligvis nokså rett etter det. Dagen starter med at hun står opp. Som regel rundt kl.06.00. Av og til litt senere. 3,5 år.

Skrevet

Ca 19. pluss-minus 30 min.

Hun er rett og slett råtrøtt etter barnehagen og sovner ofte av i bilen på vei hjem. Det hjelper når hun får spist middag, men etter barnetv er det som regel pysj-tid.

Skrevet

4-åringen her legger seg kl 19/19.30 hverdager, helger og ferier:) Står opp alt fra 06 til 08 om morgenen. Stort sett kl 07.

Skrevet

Min datter er 3 år.. Og hun legger seg mellom halv syv og syv :) Noen ganger klokka åtte i helger.. Kommer ann på hva hun orker.. :)

Skrevet

Gutten min på 3,5 år legger seg ca sju.

Sovner da ganske raskt, og våkner igjen rundt sju neste morgen.

Jeg prøver å holde på den leggetiden samme om det er ferie eller hverdag, fordi han blir veldig sutrete og umulig til kveldsstellet om jeg tar det for seint.

Skrevet

Han har brukt å legge seg halv 7, men nå legger han seg som regel ca kl 19. Vi varierer litt da i forhold til når han skal stå opp, men har sånn ca samme rutiner hver dag.. Men er heller ikke så streng på det om det skjer noe spesielt en dag eller om han får være oppe litt lenger på lørdager :) Han blir straks 4 forresten ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Unnskyld ordbruken,men ikke faen om ungen min på 3,5 får være oppe så lenge uansett hvilken ukedag det er!!

Ungene har godt av faste rutiner,helg som hverdag!! Her er det klargjøring og leggetid idet klokka passerer 19,han er da i seng 19.15-19.20 og sovner ikke lenge etter det. Det absolutt seneste her er 20!!

Det er til det beste for både han og meg!!

Skrevet

Har to jenter på 1,5 og 4 år og begge legger seg samtidig (sover på samme rom) ca 19.15-19.30 hver dag.

Skrevet

3, 5 år - har alltid hatt som mål at barnet skal være i seng til 19.00 omtrent.

Skrevet

Datteren min på 3 har aldri trengt så mye søvn. Hun legger seg kl halv åtte og står opp som en kanon ca kl seks/halv sju. Stort sett sovner hun først kl åtte/ halv ni fordi hun ligger og synger litt for seg selv eller småleker med kosedyrene sine før hun sovner. I helgene legger hun seg til vanlige tider, men jeg ser ikke noe problem i å forandre legginga i feriene. Får hun en liten siesta midt på dagen kan hun få være med ut og spise middag til kvelden. Da har hun det som plommen i egget! :)

Skrevet

Tulla år er 4. Vi har 19.00 som en ledetråd, men klokka blir fort 19.30 og vel så det før hele legginga er gjort.. Vi merker at det går an å være litt mer fleksible nå enn tidligere, men hvis vi tuller for mye, får vi ei trøtt og lei jente dagen etterpå!

Skrevet

Jeg har 3 barn mellom 4 og 8 år, alle er i seng seinest 19.30 og alle står opp 7

8 åringen får lese på senga, men vi slår av lyset kl 20

Skrevet

Jeg har en gutt på 3,5 år, hanlegger seg mellom 19-20.

Det kommer helt an på hvordan vi jobber, det viktigste er at minsten får litt tid sammen med oss før han legger seg,og at han selvfølgelig har en fasttid å legge seg på.

Skrevet

jeg har en gutt på 3 år som er i seng mellom 18:30-19:00 for han må sovne før han på 6 år går å legger seg... han e i seng mellom 19:30-20:00. syns d e rimelig tid for de små... i helgene utvider vi d me ca 30 min.. for vi bruker å spise en koselig kvelsmat etter barnetven.

Skrevet

Jeg har en 3åring og en som blir 6år nå og begge går i seng kl 19 som regel men hender vi har dratt det ut til 19.30 og det er max midt i uka.

Helgene kan de være oppe til 21 senest men de er oppe kl 06.30 - 07.30 uansett legge tiden, kommer ann på hvor slitene de er :)

Skrevet

Lillegull på snart 2 år legger seg ca kl 19, og storegull på 4 år legger seg kl 20. Syns det er veldig fint å ha litt ekstra tid med storebror etter at mini har lagt seg. Da kan vi lese/pusle/bygge lego uten at lillebror kommer å "raserer" alt. I helgene hender det at storebror får være oppe til 21, men vanligvis er han trøtt kl 20 og legger seg da. Mini er våken mellom kl 6-7, mens storebror våkner mellom 7-8.

Skrevet

Mia er 3,5 år, og vi starter kveldstell og kveldsmat klokka sju. Så leser vi og synger, og så sover hun rundt åtte, halv ni.. Jeg jobber ikke for tiden, og hun kan sove til hun våkner selv, og det gjør hun rundt halv åtte på morningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...