ToneC Skrevet 10. september 2011 #1 Skrevet 10. september 2011 Har begynt for noen uker siden å legge gutten 20.30-21.00. Vet dette er litt sent, men han er bare 3 mnd. Rutinen er nå legger seg som nevnt over, våkner for mat et sted mellom 02-05.00, sover til 08.00 mat og så sover han gjerne litt til. Synes dette fungerer bra. Men han virker så veeeeldig trøtt rundt 19.00 (sover siste blund ferdig ca 18.00). Skal jeg lgge han før? Evt ta en blund som varer til 18.30? Begynner å bade han+mat rundt 20.00.
Gjest Madolyn Skrevet 10. september 2011 #2 Skrevet 10. september 2011 Her har vi også lagt Muffin kl 21 i en drøy måned er det vel, og han ble 5 mnd i dag. I løpet av denne måneden har han begynt å sove MYE bedre på natta (økt fra 7 til 9 t søvn per natt og redusert oppvåkninger fra 6-8 til 1-3). I tillegg har nok eget rom, koffeinkutt hos mor og bare det at gutten blir eldre, hjulpet. I likhet med din baby ser jeg nå så smått startende trøtthetstegn hos gutten fra kl 19-19:30. Ser også at han blir fort trett under kveldsstellet da han kjenner det igjen og skjønner hva som skjer videre. Siden Muffin nå sover så godt på natta m kun 1-2 oppvåkninger, så har vi 2 kvelder på rad tatt sjansen på leggetid kl 2030. Gikk veldig bra natt til i dag, blir spennende å se i natt Følg mammahjertet; legg gutten din en halvtime tidligere en ukes tid og se hva som skjer
ToneC Skrevet 10. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2011 Det er noen ganger vi legger han tidligere også. Men vi la han 20.00 en kveld og da var det morgen kl 05.00.. og det synes jeg blir litt tidlig.. Prøver mellom 20-20.30 i morgen og ser hva som skjer.. Litt deilig at han nå sover litt lengre økter om natta.. Og han er jo liten enda. Akkurat begynt med rutiner.
Gjest Madolyn Skrevet 10. september 2011 #4 Skrevet 10. september 2011 Ja her var nok grøt også en veldig viktig brikke i spillet for å få lengre søvnperioder hos gutten; vi starta m grøt 2 dager før gutten ble 4 mnd Kl 5 uff det var tidlig!! Men fy fillern så digg at gutten din som regel sover helt til kl 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå