Gå til innhold

Det er mye snakk om kontantstøtten. Kunne de ikke økt barnetrygden istedet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barnetrygden burde heller bli behovsprøvd slik at de som virkelig trenger den kan få litt mer og vi som bare sparer den, og egentlig ikke trenger den, kan få litt mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i! Jeg skulle gjerne ønske den var behovsprøvd og at de som trengte den litt mer fikk litt mer. Hadde ikke gjort meg noe å hatt en hundrings til overs en mnd ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kunne ha vært behovsprøvd - som annie over her sier. Veldig mange barnefamilier som ikke trenger den, og som setter den direkte til kontoen til barna hver måned. Det er ikke der den hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det er svært vanskelig å behovsprøve barnetrygden siden dette går etter forbruk også.

 

Noen har svært god økonomi og sparer den. Mens andre har en økonomi som tilsier at de burde kunne spart den men så går den ut i dragsuget allikevel. Vi f-eks har inntekt som tilsier at barnetrygden ikke er så "mange" pengene (3000 pr mnd) men for oss er den halve matbudsjettet, til tross for god økonomi ellers.

 

Barnetrygden skal være lik for alle. Og for all del, den kan sikkert økes litt, men å behovsprøve den er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Den kan være lik for alle. Noen sløser pengene vekk og andre sparer. Hvor skulle grensen gått på hvem som trenger og ikke trenger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man en samlet inntekt på f.eks 50 000, så burde man klare seg uten, så kunne heller de som hadde det trangt, fått litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg over her igjen.

 

Det ville jo blitt et vanvittig papirarbeid også. Slik som det er nå er den automatisk, lik for alle, ikke noe søknad. Hvordan skal man behovsprøve den? Skal man sende inn kvitteringer, alle regninger etc for å "bevise" at man trenger den? Har egentlig NAV noe med hvor mye penger man bruker på mat eller andre ting?

 

Hva om noen har tålig god økonomi, men masse inkasso? Da kommer kanskje barnetrygden godt med?

 

Det er så mye rart i ordet "god økonomi" når man baserer den kun på inntekt.

 

At dere med 23000 i mnd gjerne vil ha mer penger kan jeg forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde i hvert fall fjerne kontantstøtta og heller bruke de pengene på noe som gagner alle, og ikke bare de som har råd til det.

Som høyere barnetrygd eller lengre permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 19:08, de har undersøkt dette og det vil koste så mye i administrasjonsarbeid å behovsprøve den at vinninga vil gå opp i spinninga og det vil ikke bli mer penger til de som trenger det mest. Best at barnetrygden er som den er, den kunne gjerne blitt litt større - men for de familiene som sliter finnes det andre støtteordninger enn barnetrygd.. F.eks bostøtte og sosialstønad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...