Gå til innhold

Minsta har 14 ulltrøyer til vinteren. Har dere mange trøyer til barna deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Guttene mine har 5-6 stk hver, og det er mer enn nok. Ull skal ikke vaskes så ofte, de blir hengt ut om kvelden til lufting. Noen ganger legger jeg de ut i sneen også en times tid. Det er jo dette som er så greit med ull:)

 

Men klart jeg vasker de også, men så sjeldent som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ull bare som utetøy. Inne er det jo ofte kjempevarmt om vinteren. Ull klør uansett (devold er det beste for oss som klør, synes jeg) så minst mulig ull her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit t ull ikke skal vaskes så ofte... Men hva gjør dere med klærne etter at barnet har vært i BHG og kommer hjem med flekker fra mat osv på ullklærne? Bruker dere dem om igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja lurer jeg å på, vi bruker det max to dager. Trøyene må ofte skiftes hver dag på grunn av flekker. Men prøver bruke ulla i to dager da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 av ungene har ....vell jeg aner ikke he he.. men masse ulltøy. brukes som vanlige klær på vinteren. Eldstemann er så varm av seg så han bruker aldr ull uansett temperatur, og nest eldste har så mye eksem og tåler ikke ull.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa mi har også ganske mange, sikkert rundt 20 stk. Mange av dem er fra i fjor da, også har hun arvet maaange av de snille naboene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta på de ei t-skjorte utenpå ulla, så får dere litt forandring også. Jeg gjør det, og bretter opp armer når de spiser.

 

Jeg ternger ikke å vaske ulla så ofte, og da tåler jeg ikke flekker! Er hysterisk på barn i skitne klær..:/

 

Jeg har tre barn på 4, 7 og 9, så jeg er ikke helt ny i ull-gamet heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste har masse ullundertøy, enkelt og greit fordi hun er minst. Hun har arvet ullundertøy fra to storesøsken, har en bestemor som kjøper et par sett til dem hver og arver fra andre i tillegg. Eldste liker ikke ulltrøyer inn mot kroppen, men bruker ull-longs. Anbefal meg gjerne merker som ikke er svindyre eller er slitt hull i etter andre bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så mange dere har da. Han her har 3, og jeg har ikke planer om å kjøpe flere. Bruker alltid tynn bomullsgenser utenpå ulltrøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer her. Ha en t-skjorte eller kjole til jenter utenpå ulla så blir det ikke så flekkete og man trenger ikke å vaske så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har sikkert mellom 14-15 ullsett hver (trøye + longs). Bruker det som innetøy når de er inne i barnehagen og hjemme stort sett fra oktober til mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...