Gå til innhold

Er ulltøyet fra sparkjøp små i str, eller har jeg klart å handvaske det i for varmt vann?

Anbefalte innlegg

Kjøpte 80 til en som bruker 70 ellers, og å skulle jeg skylle det opp før bruk. Brukte varmt vann, men ikke mer enn at jeg hadde hender oppi uten at det føltes for varmt. Så vrei jeg det fort opp i litt milo, skyllte, og soltørket det ute. Da det skulle prøves på for første gang er det trangere enn de andre ullplaggene vi har i 70. Men de andre er ikke fra sparkjøp. Er det meg, eller er det sparkjøp?

Fortsetter under...

Så kjedelig. Det er jo ikke som om folk kan bytte det heller da. Vi får vel brukt det i et par uker, tror jeg. Har strekkt det så mye som det går.

Hvis det er det stripete er det smått, trangt og spesielt trangt i halsen... Men det ensfargede synes jeg er helt normalt i størrelsen. Sstrømpebuksene jeg har kjøpt der, er i alle fall to størrelser for store..

Annonse

jeg kjøpte noen lilla bodyer til jenta mi som bruker 74.

kjøpte i str 80 og tenkte da hadde hun noen mnd.....

de er for lange på armene så de må brettes opp og for korte så det er ikke mye å gå på før jeg ikke kan kneppe igjen mellom bena...

Tom & Trine ulla i heldress?

Jeg syns den heller bikka mot stor i str enn liten i str :-)

Min sønn bruker 86 og jeg kjøpte den i 90..gigantisk jo:O

Som noen lurte på her oppe... ja det er det stripete jeg mener. Jeg skal sannelig prøve det rådet om å dampe det med strykjernet. Fantastisk godt råd, om det virker. Takk! hi

Annonse

Det er bodyene som er små i str. Jeg hadde klaga hadde jeg vært deg.

Ullundertøy buksene kjøper jeg i vanlig str, men bodyene må jeg opp 2 str. Heldressene er også helt ok i str. :)

Jeg har kjøpt der i mange år, og når man kan str. er ulla kanongod. Ikke noe feil på selve ulla. men str. :)

Så det er IKKE deg!!!

Tom & Trine ulla er liten i størrelsen, i allefall bodyene ! Luene kan også være litt små, men longsene syntes jeg er store, og heldressen normal til stor. Men ulla deres er genial da, vi bruker masse ull derifra, tykk og god :) men går opp en til to størrelser i body og genser !

Jeg vasker det i vaskemarskina på 40 grader, uten at det er noe problem, krymper ikke. Men 40 grader er ikke så mye. Hvid du har brukt så varmt vann at det er litt kaldere enn at du brenner deg så er det alikevel antagelig mere enn 40 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...