Gå til innhold

Da handler jeg ikke flere ganger på det parfymeriet!

Anbefalte innlegg

Damen foran meg i køen fikk tilbud om prøver på div. Når det ble min tur forventet jeg selvsagt det samme (vi handlet for omtrent samme sum), men det fikk jeg altså ikke.

Forstår at ikke alle kunder alltid blir behandlet "rettferdig", men siden hun som ekspederte visste at jeg hørte at den andre damen fikk, så syns jeg det var helt utrolig.

Fortsetter under...

Nå gjør jeg det samme da, men... synes at de som jobber i den bransjen ofte dømmer på overfladisk vis, etter trynefaktor, påkledning, sminke og hår, hvordan du snakker osv. Har opplevd det flere ganger både selv og observert andre som fikk dårlig hjelp.

Det der har jeg opplevd noen ganger også. Jeg elsker sånne små vareprøver på ting, (hvem gjør ikke det?) og har et par ganger opplevd at ekspeditøren på parfymeriet har stappet både det ene og det andre oppi til kunden foran, men når det har blitt min tur så var det ingenting å få.

Jeg tenkte en stund at det sikkert handlet om det å være en stamkunde, men opplevde det samme etter å ha vært kunde his det samme parfymeriet i flere år, og lagt igjen 1000-vis av kroner der. Selv en gang jeg spurte om de hadde en prøve på en ny krem jeg lurte på om jeg ville bytte til, så "hadde de ikke", selv om jeg så at damen foran meg hadde fått en uten å spørre. Da sluttet jeg å bruke det parfymeriet.

Jeg tror mange av de som jobber i parfymerier deler ut raust og rundhåndet til folk de kjenner, og driter i resten av kundene. Mulig at det er feil, men det er slik det oppleves.

Var damen forran deg oversminket iført pels og oset parfyme fra før gjerne i 60-70 årene? De er idealkundene til parfymebutikker.. Opplevd samme dritten sjøl. Sååå hyggelig mot hun som "ser" rik ut og bare bipp,summen og "versågod neste" til meg.

Annonse

Jeg har også inntrykk av at folk ekspeditøren har lagt litt "innsats" i oftere får prøver enn folk som bare går inn, henter det de skal ha, betaler og går.

Eksempel: Du skal ha en ny hudkrem, og i stedet for bare å hente/spørre etter den du alltid har brukt, snakker du med en av damene i butikken. Spør spørsmål, lar henne komme med råd, virker interessert, men litt tilbakeholden gjerne (det var en veldig dyr krem, eller jeg er litt usikker på om det er akkurat dette jeg ønsker feks...). Er det slik at man er "på glid", men ønsker å vente med å bestemme seg, så er sjansen for å få en prøve på kremen større fordi man kan få en prøve på den først. ELLER man kjøper en ny krem, og gir intrykk av at man _kan_ være interessert i å kjøpe feks renseprodukter i samme serie. Da kan det hende man får med seg prøver på disse renseproduktene når man går. See?

Generelt sett er parfymeridamer fæle,overflatiske og dømmende mennesker. Dumme er de sikkert også. med unntak da selvsagt. Hva er det med disse oversminkede, oppdollede bertene som gjør at de tror de kan måle en opp og ned og forkaste folk som ikke bruker 2 timer foran speilet hver morgen? Jeg tipper forresten at jeg hadde stillt høyere på rangstigen enn de fleste ansatte på parfymerier i f.eks et middagsselskap.Jeg har nemlig en utdanning og en jobb som handler om annet enn sminke og hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...