Gå til innhold

Er det litt ambisiøst å starte min strikkekarriere med en genser til barnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja kanskje litt... Men har du god hjelp, noen å spørre når du stopper opp i oppskriften feks, ikke bruker så veldig tynnt garn og komplisert mønster kan det gå fint jo :-) Kanskje blir du helt bitt av basillen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det til min førstefødte...da hadde jeg ikke strikket siden de obligatoriske sokkene på barneskolen ;-)

 

Det er ikke noe problem å få til om du bare:

- velger en genser uten for mye mønster

 

- sørg for å handle på en husflidbutikk, for da kan du ringe/gå ned til de å spørre om du sliter med mønsteret

 

- du kan gå inn på drops.no for å se små videosnutter av forskjellig type masker du skal bruke og fellinger.

 

- i starten kan mønsteret virke overveldende og vanskelig å forstå - men spør deg frem og du vil skjønner det etterhvert ;-)

 

I dag har jeg tre barn, og strikker ALT til ungene. Til og med den vanskeligste kunststrikk går som en lek... Og jeg kunne og skjønte ingenting i begynnelsen!

 

Kodeordet er: TÅLMODIGHET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som sa at lue er greit å begynne på tenkte også på det med tålmodighet. Ikke alle som har det.

 

Jeg begynte min strikke karriere (etter de obligatoriske sokkene på barneskolen) med en kjole i hullmønster. Gikk fint det, ringte bare moren min noen ganger for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...