Gå til innhold

"Alle som VIL ha jobb, FÅR jobb..."


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var kommentaren jeg fikk da jeg dristet meg til å lufte litt frustrasjon over manglende jobber...Jeg har søkt på ALT-både det jeg er kvalifisert til, og det jeg ikke er kvalifisert til. Intet napp...Jeg hadde tatt hva som helst, hadde jeg fått. Så nei, kjære venninne-ikke alle som vil, får. At du sitter med bra jobb er knall for deg, glad på dine vegne, men hold kjeften om alle andre...Frustrert-nå!!! ( Etter tolvte mailen de siste to ukene om at sorry mac, vi vil ikke ha deg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også ofte irritert meg litt over den.

 

Det er ikke alle som bor i byene der man alltids kan få seg en jobb. Mange bor i små bygder, på landet og i grisgrendte strøk der det ikke er så lett å få seg en vaskejobb, kontorjobb eller en vikarjobb av ymse slag.Ikke alle har mulighet til å flytte.

 

Det er mange om beinet når jobber lyses ut og det er bare en som kan få jobben. Og når mange stillinger (både faste og vikariat) går på bekjentskap så er det vanskelig å nå opp.

 

Nei, alle som vil ha jobb får ikke alltid jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må sikte lavere. Du får jobb hvis du er villig til å jobbe, det er helt riktig. Men ikke alle kan forvente å få jobbe med akkurat det de har mest lyst til. Hvis du har en formening om at visse jobber er "under din verdighet", sorterer du dessverre ikke i kategorien "de som vil ha jobb"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som ikke har mulighet til å flytte eller pendle?

 

Skjønner at man kan ha lite LYST til å flytte, at det passer mer eller mindre dårlig med andre ting osv. Men muligheten finnes da der for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne feks. ikke ha flyttet. Eller: Jo, jeg kan flytte, men da må jeg reise fra barnet mitt og hvilken mor er det som reiser fra sitt barn.

Har man barn, familie eller annet ansvar (som feks. ansvaret for en gammel bestemor som ikke har sykehjemsplass) så er det ikke bare å flytte.

 

11:07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du hel hovedinnlegget? JEg har søkt ALT. Alt fra assistent på sykehjem, vaskejobber, lastebilmekaniker (som jeg overhodet ikke er kvalifisert til!!). Skal jeg sikte lavere enn det jeg allerede har gjort, er vel det eneste jeg kan søke på steinsnuer på grusbane...HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke på deg. Det finnes ledige jobber her i landet. Jeg er overbevist om at hvis du kunne tenke deg å gå med posten, jobbe på MacDonalds eller i kassa på Rema, så får du deg jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familier er også flyttbare, det gjelder både barn og bestemødre. Jeg flyttet fem ganger i barndommen, nettopp fordi foreldrene mine skulle ha jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dum du 11.22. McDonalds ansetter ikke alle. Er du voksen og utdannet vil de ikke ha deg da du sannsynligvis er meget ustabil arbeidskraft. Dessuten erdet mange steder det ikke er særlig med jobb å få. Jeg kunne ikke ha flyttet for å få jobb, noe NAV er inneforstått med. Men ignorante mennesker som 11.22 forstår jo ikke at verden består av nyanser og gråsoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever ikke at du skal tro meg heller..Men sånn er nå ståa her iallfall. Men kommer til å fortsette å gå fra butikk til butikk, sende inn søknader på stillinger som ikke er utlyst, og tråle alt av annonser..Så løsner det vel engang. Forhåpentligvis ganske snart. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon HI, har en bacehelorgrad, som det ikke finnes noe spsifikt yrke til, så jeg søker også ALT, alle jobbene uten krav til utdanning vi ha folk med erfaring...og dette er i en storby, mange om beinet også her.. utslitt av alle avslagene..har vært på noen intervju, men nå skal jeg skifte taktikk, og ikke nevne at jeg har barn hvis jeg komme inn til flere intervju..

 

:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enig, alle kan får seg jobb. og om mann opplever at man bare får avslag, så må mann kanskje gå litt inn i seg selv, og tenke at kanskje jeg gjør noe feil. Kanskje du kan få hjelp til å skrive søknad, øve på intervju osv. Kanskje du trenger en klipp, eller kanskje du ikke trenger å ha på så mye sminke osv

 

Jeg har hatt alle jobber, ifra vaskehjelp, til kafe. Nå er jeg selvstendignæringsdrivende, og er den som ansetter folk.

Et lite tips. Lever søknader personlig, om det er mulig. Hils skikkelig med et godt håndtrykk......og for all del, la søknaden din skille seg litt ut ifra de 20andre som er komt inn, og havnet i bosset! ....og ikke vær redd for å vise/si at denne jobben er til for deg. Du må selge deg selv og vise selvtillit.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har 50/50 omsorg så kan man ikke flytte med barnet. Man kan flytte uten barnet, men ikke med.

Og du kan da for alvor ikke mene at man skal flytte en 90-år gammel bestemor 60-70 mil avgårde fra hjemmet og hjemplassen der hun alltid har bodd.

 

Jeg skjønner at dere har mange gode råd her. Men virkeligheten er ofte litt mer kompleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien kan alle få jobb, barnehageplass, hjelp hos nav og alt annet man har krav på, men i Norge er det milevis mellom teori og praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke vikarjobb heller?

 

Jeg er en av de som syns det er litt rart når noen hevder at de ikke får noen jobb i det hele tatt. I helsesektoren har jeg bare erfaring med at det alltid er et behov for vikarer. Ikke nødvendigvis på et spesielt sted, men et eller annet sted i kommunen må vel behovet være der.

 

Det samme med feks store bedrifter og fabrikker. Eller gjennom vikarbyråer. Jeg stusser litt over folk som ikke får napp der engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her (vært avlogga en stund)

Står registrert osm tilkallingsvikar, har ikke hørt noe fra dem heller. MEn nå gir jeg opp hele jobbsøkinga en stund, til mini får barnehageplass (som vi hadde krav på i år, men ikke fikk). Så får man se etter det. Akkurat denne helga tar jeg fri fra alt sånt, og tenker at det lysner en eller annen gang, men innimellom må man ha lov til å hyle ut litt frustrasjon. Det har jeg gjort, og litt hjalp det :) Får ta en ringerunde igjen og mase på folk til de blir så lei meg at de ansetter meg for å få meg til å holde kjeft :P Ha en fin helg, folkens, og finner jeg ingen jobb i løpet av et halvår, lager jeg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært uten jobb, men jeg har også jobbet som vikar lenge en stund. Jeg er av den oppfatning at alle som vil jobbe får jobb, men ikke nødvendigvis FAST jobb til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...