Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere hobbypsykologer :-). Hvorfor forelsker jeg meg i 'feil' menn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hopper rett på sak: Jeg har blitt veldig betatt av en på jobben som jeg egentlig ikke synes er spesielt sympatisk. Jeg kjenner bare at jeg er tiltrukket av vedkommende og fantaserer om han stadig vekk. Hvorfor blir jeg sp tiltrukkert av menn som jeg så tydelig ser feil og mangler med?

 

Jeg er en normalt oppegående dame (synes jeg selv), normalt pen og slank. Dvs ganske gjennomsnittlig. De som blir tiltrukket av meg er 'snille' menn som jeg selvfølgelig synes er både hyggelige og har gode samtaler med. Disse blir jeg ikke i det hele tatt tiltrukket av, kun disse spennende, 'farlige' som egentlig ikke ser i min retning i det hele tatt.

 

Jeg er nå en voksen dame og dette problemet må jeg jo få bukt med for jeg ønsker meg jo et modent og stabilt forhold.

 

Noen gode råd og spark bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er akkurat slik, så jeg vil gjerne ha svar, jeg også!

 

Jeg blir tiltrukket av det samme som deg (men de er i tillegg alltid veldig kjekke, rent utseendemessig). Utrolig ubrukelig! Vet veldig godt hva jeg TRENGER i et forhold, men det er jo åpenbart ikke det jeg vil HA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jeger :-)

 

Det er jeg og... men til syvende og sist vil man jo egentlig ha en mann som man kan være lykkelig med i hverdagen, ikke en man må jage rundt etter... tror nok rett og slett at man må bruke mer hodet og skru av littegrann på lysten ;-)

 

Ihvertfall så er jeg særdeles lykkelig med min mann, selv om han ikke tilhører mitt bytteskjema (spennende, litt arrogante, vakre, sure(?) menn...), men jeg brukte tid på å godta ham som "bytte" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tydeligvis flere med samme problem.

 

Jeg prøver virkelig å legge godviljen til og bli kjent med hyggelige mannfolk, men det på en måte ingen kjemi.

 

Ha hatt ett langt forhold der det ikke var de helt store følelsene med fra starten av, men dette er nå over. Jeg ønsker å etablere meg på nytt, men hvordan skal det gå til når jeg kun får følelser for disse kjekke farlige og gjerne uoppnåelige mennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Kan du si mer om hvordan du klarte å snu lysten mot mer sympatiske menn?

 

Jeg også liker de spennende, litt arrogante, pene og litt humørsyke (huff, dette ser fælt ut på trykk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også sånn....helt til jeg forlot mannen min som var slik du beskriver. Utadvendt, egoistisk, sjarmør, trygg på seg selv (tilsynelatende), spennende, sterk og beskyttende osv.

 

Jeg fant ut at jeg måtte jobbe med meg selv for dette kan ha noe med egen selvtillit å gjøre. Man søker ofte motsetninger, og da kan menn som utstråler selvtillit virke veldig tiltrekkende. Man finner der det man mangler hos seg selv...

 

Nå etter et halvt år alene merker jeg at jeg blir tryggere og tryggere på meg selv (selv om fremdeles er ganske utrygg) og får bekreftet litt etter litt at jeg er verdt mer ene og alene enn "skyggen" til en som for meg virket trygg og beskyttende.

 

Gå inn i deg selv og finn ut hvorfor disse karaktertrekkene virker tiltrekkende, så finner du kanskje ut hvordan du kan jobbe med å tenke anerledes selv. Det tar tid, men du sier jo selv at du ønsker forandring. Det er bare du som kan forandre DEG.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...