Gå til innhold

Ang kjønn på barna og den virkelig verden kontra DB/BIM

Anbefalte innlegg

Jeg er en veldig utadvent person som stadig kommer i snakk med alle mulige mennesker, har mange venner og en stor bekjentskapskrets. I løpet av både egne, og andres, svangerskap har innimellom barnet i magen sitt kjønn kommet opp som tema, og generelt tanker rundt dette. Og jeg har snakket med kjempemange ulike om dette.

Gjengs over har de fleste en mening om dette, og da spesielt de som enten venter nr 2, 3 osv, eller har to eller flere barn. Mange av de jeg kjenner med gutt-jente, eller jente-gutt kombinasjon har helt åpent kommentert at de ikke ønsker flere barn nå, men at dersom de hadde hatt to av samme kjønn, så hadde de kanskje gått for en nr 3 likevel. De fleste som har vært gravide med nr 2, 3 osv har gitt uttrykk for at det ikke spiller så stor rolle hvilket kjønn barnet har, men at de ønsker seg det motsatte av det som de har fra før. Noen få sier at de ønsker seg det samme som det de har. Men det er ytterst sjeldent jeg opplever at noen sier at det ikke spiller noen rolle i det hele tatt. Nesten alle har en mening om det, noen tanker, eller et lite ønske i den ene eller andre retningen.

Da jeg selv var gravid, ble jeg også stadig spurt om kjønn, om jeg ikke ønsket meg jente siden jeg hadde gutt osv. Har aldri følt det har vært noe tabubelagt i den virkelige verden å ytre et ønske om noe ang kjønn på barnet, nesten tvert i mot later det til at det ikke bare er fullt akseptert å ønske seg et kjønn, men nesten forventet.

Men ikke her på DB/BIM. For er er man et grusomt menneske som aldri burde fått barn dersom man i det hele tatt skulle være så frimodig å ytre frampå at man ønsker seg en liten gutt denne gangen fordi man har 1-2-3 jenter fra før. Eller omvendt. Og majoriteten av brukerne kan så følge opp med at de med hånden på hjerte kan si at kjønn aldri noensinne i hele verden så mye som har streifet tankene deres en gang. Så det så.

Hvorfor er det egentlig slik? Hvorfor dette enorme gapet mellom hva jeg opplever i den virkelige verden og her inne? Min bekjentskapskrets er mildt sagt svært variert, og jeg har kommet i snakk med masse flere ulike typer også opp gjennom årene, så jeg vil tro mitt "utvalg" av mennesker er ganske vidt og representativt for hvordan de fleste tenker. Bare ikke her inne? Så spørsmålet er da... er det her inne dere er helt ærlige om deres tanker ang barnas kjønn, at det virkelig ikke spiller noen rolle, men dere bare sier at dere ønsker dere noe i det virkelige liv for å jatte med? Eller er det i det virkelige liv dere sier det dere egentlig mener, men her inne vil dere framstå som politisk korrekte?

Fortsetter under...

Jeg har aldri nektet for at vi første gang kunne tenkt oss ei jente, og andre gang en gutt. Men begge gangene på ultralyd ville vi først vite at alt var bra med ungen, ultralyd-termin og beundre barnet på skjermen.

Virker som det er de skinnhellige som mener det er galt å ønske seg noe som helst, for "et barn er en velsignelse uansett".......

Jeg tror mange her skal være perfekte, og sier det de tror folk vil høre, eller det de egentlig mener. Mens ute i den store verden så er det annerledes. De tør kanskje ikke å si noe der, eller stå for det de mener egentlig.

Er jo ikke bare når det gjelder kjønn at BIM\DIB har andre meninger enn Hvermansen der ute. Her er alle barnemishandlere om de har teppe på vognåpningen, gir mme, har ungen forovervendt osv, men i den virkelige verden er det ikke så mange som tenker på det, eller har såå sterke meninger som her inne.

1: Det er noen her inne som går bevisst inn for å være negativ og til tider direkte slem. De har satt seg fore å si mot samtlige innlegg, og alltid å forsøke å såre.

2: Jeg tror ofte at den samme svarer mange ganger på samme tråd, men med noe forskjellig formulering, eller en liten vri som får det til å virke som flere forskjellige svar.

Ikke ta forumet så alvorlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...