Gå til innhold

Kjære nav-dama eller andre som har peil å kontantstøtte..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kanskje enkelt spm, hvis jeg klarer å ordlegge meg greit da:

 

Min vanlige lønnede permisjon er nå ferdig og jeg har ferie fra jobb før jeg går over i ulønnet permisjon om kort tid.

Har jeg krav på kontantstøtte på nåværende tidspunkt? Altså nå når jeg har ferie?

For ordens skyld kan det nevnes at arb.giver har betalt meg hele veien (og fått refundert fra nav). De betalte meg kun feriepenger i juni, hvilket gjør at jeg har lønn en mnd nå. (hadde nav betalt meg, så hadde jeg vel fått "lønn" fra dem i juni samtidig som arb.giver betalte ut feriepenger fra i fjor, og jeg ville ikke fått noe mer utbetalt nå).

 

Mannen skal ha perm om en stund og etter hans perm er ferdig vil jeg fortsette å være hjemme litt pga mangel på barnehageplass. Må jeg i så fall søke kontantstøtte i to omganger, eller kan man "pause" den når mannen har permisjon (om jeg har krav på støtte nå) og så fortsetter den igjen på senere tidspunkt?

 

Beklager krøkkete måte å skrive på. Håper jeg fikk frem poenget..

Tusen takk for eventuelle seriøse svar jeg måtte få :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har barn mellom ett og tre år som ikke går i barnehage som har offentlig driftstilskudd, kan du få full kontantstøtte.

 

NAV-dama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din jobbsituasjon/mannens permisjon har ingenting å si for kontantstøtta.

 

Det som avgjør om dere får kontantstøtte er om barnet er mellom 1 og 3 år og ikke har barnehageplass.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...