Gå til innhold

Er dette for lite?


kjærlighetpåpinne85

Anbefalte innlegg

Mine to gutter går ikke i barnehage, har en gutt på 1 og 1/2 år og en på 2mnd. Det jeg lurer på er om hvor mange sett ull har dere kjøpt som barna kan bruke til hverdags inne?

 

Jeg tenker å kjøpe dette til de hver (nesten alt i ull):

2 bodyer+ tilhørende sparkebukse/lekebukse i ull

2 bodyer+ 2 longs i ull+ 1 todelt fleece sett

2 bodyer+ bukse og genser i ull

+ sokker

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det vil jeg tro er nok, men selv om barna dine ikke går i barnehage håper jeg dem trenger litt ull til å være ute og ikke bare til hverdags inne som du sier :)

Men dem kan jo i teorien klare seg med to sett hver bare du vasker hver kveld, ull tørker jo med det samme.

Her har vi en som akkurat har sluttet med bleie og det skjer ett og annet uhell når han er ute å leker så i år må vi nok ha noen flere sett. Han går også 5 i barnehage da.

Ett lite tips til slutt så har cubus og spar kjøp mye billig og bra ull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Høres nok ut og syns du det blir for lite eller ofte vask så kan du alltids kjøpe mer etterhvert.

Jeg har ei som går i barnehage, men har heller ikke kjøpt så mye. De vokser fort de små og da er det kjedelig å bli sittende med masse klær man nesten ikke har fått brukt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har de eget utesett! jeg tenkte bare det var praktisk å kle dem begge i ul inne også så de alltid er kledt for å gå ut, om du skjønner hva jeg mener:) bare ta på fleece dress, evt utedress oppå laget med ull så er det bare å gå ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, jeg tenkte å kjøpe det meste fra Nøstebarn fordi de sin ull skal visst være veldig bra samt at den trenger ikke å vaskes så ofte:, noen erfaringer derifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Jeg vet om mange som er godt fornøyd med Nøstebarn, men jeg var ikke fornøyd med klærne derfra (bortsett fra en tykk ulldress som har vært mye i bruk).

Klærne ble harde og tovet etter vask. Strømpebuksene gikk det hull i etter kort tid og fasongene påklærne ble veldig stygge. Jeg vasket klærne enten for hånd eller på 30 grader ullvask.

 

Nå sverger jeg til Janus, Devold og Safa. Bedre kvalitet, holder bedre etter vask, bedre passform og en langt hyggeligere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kanskje satset på å kjøpe et ekstra sett til eldste, om ikke det brukes så hard kan nestemann arve, så hadde ikke følt det er bortkastet. Ser noen her sliter med toving av Nørtebarn klær, dette er typisk de vaskes for varmt og eller i maskin. Jeg sverger til nørtebarn. De har ubehandlet ull som er bra for miljøet og for barnehuden. De inneholder fortsatt narurlig ullfett (lanolin) som gjør at de ikke blir søkk våte om de får vann på seg. Ettersom de ikke er kjemisk behandlet er de merket med håndvask. Jeg må innrømme et mye av nøstebarn ulla havner i vaskemaskin innimellom, men da på kald ullvask + at de settes i lanolin (har ikke vasket så mye for hånd at alt ullfettet hare blitt vasket bort i løpet av en sesong kun med håndvask) Det eneste jeg ikke vasker i maskin, er plagg i ullfrotte, de tover og krymper selv på kald ullvask.

Når det kommer til at de må vaskes sjeldent er det både og. Jeg hadde gulpebabyer, så her måtte det vaskes ofte. På eldste holder unnertøyet en stund kun med lufting, men det som er utenpå blir skittent og må vaskes pga det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har:

2 bodyer

4 gensere

4 longs

To hele ulldresser, en er litt for liten, men brukes hjemme på ekstra kalde dager. Dette til bhg og hjemmebruk. Min datter er 2-3 dager hver uke i bhg. Har bare på ull inne så de ikke trenger å skifte på henne om de skal ut.

 

Synes dette er akkurat passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...