Gå til innhold

Hva gjør dere med klærne når de er for små til barna deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pakker vekk til nestemann. Nå vi har fått alle vi skal ha håper jeg vi kjenenr noen som vil arve. Finn blir litt for mye jobb for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender det med familiemedlemmer til barnehjem i Estland.. Noen favorittplagg tar jeg vare på (vanskelig å kvitte seg med) Men kanskje vil barna ha det til sine en gang.... Jeg gjorde det. Koselig å ha på barna mitt babytøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker det, bretter det og legger det i esker eller dyneposer og så gir jeg det bort til noen som trenger det. Har spart opp en del jenteklær etter dattera vår i tilfelle, men nå får vi en gutt så da kommer jeg til å gi bort klærne til broren min som nettopp fikk en datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar vare på det, enten vi får bruk for det selv eller familiemedlemmer. Søster'n arver gutteklærne til sine to gutter og vi deretter av henne, dersom det blir en gutt. Jenteklærne er lagret på loftet i tilfelle det blir ei jente til. Blir det ikke flere jenter her så kommer vi til å ta vare på de mest "spesielle" plaggene som vi ikke ønsker å gi fra oss, og ta vare på det til evt barnebarn ;) Synes selv det er veldig stas å kunne kle vesla vår i kjoler som jeg selv har brukt som lita jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, klærne etter sistemann har jeg lånt bort og fått tilbake 3 ganger- de er altså brukt av 3 gutter i tillegg til min. Nå venter jeg gutt igjen, og skal bruke klærne enda en gang. Mesteparten er like fint, men jeg handler jo en del nytt likevel. Regner med det meste går til Fretex når mini har brukt dem. Sparer på de fineste klærne, har laget en eske til hver av barna der jeg samler ting de kanskje vil bruke på egne barn en gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar vare på ting folk har laget til dem. Resten gir jeg bort til venner, og det som blir igjen etter det går til fretex. JEg selger det ikke! Arver nemlig masse selv, og da vil jeg ikke selge det videre. Mye bedre å gi det bort. Liker arvementaliteten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min og en kollega av min mamma får alt av klær som kan brukes, resten kastes :) Nå skal jeg ha en liten til og da får jeg sikkert en drøss babyklær tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine klær eller håndlaga klær osv samles på, og legges pent i esker på loftet.

Fine uteklær som dresser osv selges.

Annet gis til fretex.

Har 2 jenter så de arver,:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig har jeg spart på alt til nestemann. Nå er nestemann på vei, og ser ut til å bli motsatt kjønn av førstemann, så hvis det virkelig stemmer kommer jeg til å gå igjennom alt, spare på noen fine/spesielle ting, bruke det som kan arves av nestemann, og gi bort resten. Jeg gidder ikke å selge vanlige bruksklær kjøpt i billige butikker, men kanskje jeg vurderer det om det dukker opp fine dresser og sånt som er pent brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...