Gå til innhold

TV og barn, hvor mange her innrømmer at dere "alltid" har på tven når dere er hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer gjerne at den som regel står på her i huset. Har et barn på litt over året. Han interesserer seg ikke for tv bortsett fra når det er fin musikk på reklamer, eller det er barnetv med fantorangen.

 

Jeg får inntrykk av her inne at mange er livredde for at barna skal få firkanta øyne og ikke setter på tv før barna er i seng.

 

Er det bare jeg som setter den på når jeg kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her står den på hele tiden, for det er mitt "voksen"selskap. Jeg setter meg fint ned sammen med barnet og leker, går ute på tur, gjør husarbeid osv. Barnet leker fint uten å bry seg om tv'n. Men den står på lav lyd da. Blir lett sliten i hodet av masse lyder selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine skrur på tven selv og jeg er så distre at jeg sjeldent legger merke til at den er på før den gneldrer meg i ørene. Så jeg skrur mye av tven, men langt ifra nok. Vil nok innrømme at mine ser ALT for mye på tv i perioder for plutselig er de like drittlei hele boksen som meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står på mer eller mindre hele tiden, men skrur den av hvis ungene sitter fastklistra for lenge. Men det skjer sjeldent, de er veldig flinke til å regulere dette selv.

Tror det er som med tv som med godis. Holdes barn borte fra det går de lett bananas når de først får tilgang på det, men får de oppleve gleden med det jevnlig får de et helt avslappet forhold til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvn står på store deler av dagen, men betyr nødvendigvis ikke at vi er inne eller at vi sitter pal foran tvn :) bare godt å ha på i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når kid'n var baby stod TV'n på støtt, måtte ha noe i bakgrunnen når jeg sulla rundt med baby alene:p Nå som han er stor, så er det kun TV på kvelden (barneTV) på hverdager, og litt på morgen (for at vi skal kunne sove ut litt) i helger. Noen ganger ser vi film osv, men minst mulig TV tid på junior her. Han så en del på TV før, men vi skjønte at hans enorme fanatsi gjorde at han drømte så mye rart om natta når han så mye på TV, han fikk urolig søvn og var sliten ofte. Så nå er det naziregime;) Men han "leser" masse bøker og blader istedet da :) Mye roligere i hjemmet her etter at vi innførte strenge TV tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står tv'en på stortsett fra vi står opp til vi legger oss. (Av når vi er på jobb/barnehage/skole)

 

Jeg synes det er en U-ting, men mannen min er avhengig. Ja, jo, jeg liker lyd, og elsker musikk. Så jeg prøver å slå av tv'en å heller sette på radio evt mp3, cd'er eller spotify el.lign.

 

Må ikke ha bildet med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er ikke blitt avhengig av TV, selv om jeg er det :)

 

Og de er store nå. Da de var små, var Newton bedre enn barneTV, og sånn har det vel fortsatt.

 

Jeg har brukt video(vhs den gangen) og TV som barnepass mange ganger, og noen ganger har det fenget, mens andre ikke.

 

Har barn med vanlige øyne. Ikke særlig firkanta, LIZM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står ikke på bestandig, men det kan til tider bli mye tv likevel.

Barnetv begynner jo gjerne 1730 med fantorangen, så påfølgende barnetv og så etter det er det jo madagaskarpigvinene osv.

Det blir fort litt tv da ja!!

 

I helgene ser vi mest om morgenen. Men han vi den på for lenge blir poden sur og kranglete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står for mye på hos oss, bruker det aktivt som barnevakt når et er ting vi må ha gjort i huset. Men vi begrenser det også, sier i fra når det er nok og sender dem for å leke på rommet, og da gjør de vanligvis det helt greit. Men slik er det bare, vi pusser opp og det er travle tider.

 

De liker å se på TV, men vi er litt selektive med hva vi lar dem se, ikke alt mulig skitt som går på barne kanalene.

 

Men at det kan bli mye tv til tider er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er 17 mnd.

 

På hverdagene står TV på 17-18.30 (serier som jeg pleier å se på), men da leker junior fint med andre ting. Ser av og til en episode av Drømmehagen på PCen hvis han er veldig kranglete (det funker alltid!)

 

I helgene blir det ofte noen timer på formiddagen det TV står på, men mini er ikke så interessert i "voksen-TV", bare reklamene :-) Ser av og til litt på Drømmehagen i helgen også, det er det eneste han er interssert i!

 

Men på hverdagene er han jo i barnehagen, så da blir det den 1,5t TV står på, før vi begynner med kveldsmat/stell kl 18.30.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står mye på når vi er hjemme, men det er fordi barna elsker å se film.

Men står ikke på mer enn 3timer på en hel dag da!

Men når de er lagt står jo tv en på......hele tiden........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg innrømmer det... TVen står på mer eller mindre hele dagen.

 

Jeg er ikke redd for firkantede øyne, men derimot at barnet mitt skal utvikle adhd pga. for mye tv-titting. Datteren min er allerede født mye prematur, så sjansen er jo doblet allerede.

 

Men jobber med saken. Slår av TVen så ofte som mulig. Hun er enda ikke så stor at hun maser på å få se på tv, så jeg tror det er enklest nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her. Synes det bare er forstyrrende å ha på TV eller radio som "bakgrunnsstøy". Skrur på TVen til barne-tv, og skur av når det er ferdig. Skrur på TVen igjen hvis det er noe vi skal se på kvelden, hvis det ikke er noe spesielt vi vil se, lar vi TVen være av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk si vi ALDRI har den på.. Snupp ser barnetv en gang i blant, og en film kanskje om han ligger syk etc, men ellers er det ingen her hjemme som ser på tv.. Jeg kan sette på en film om kvelden når jeg er alene og kjeder meg, men nei.. Tv er veldig lite brukt hos oss =P Kanaler er vel strengt tatt bortkastede penger her i huset =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke et sånt forhold til TV, så den settes ikke på før til kvelden. Har aldri på TV på dagtid...

 

Men har absolutt alltid på radio da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står tv på hele tiden omtrent. Jeg liker at det er litt lyd i huset.. Står ikke på høyt, og står heller ikke å surrer på nyheter osv. Min gutt driter i tv, og bryr seg ikke om det. Han klarer fint å leke alene, og overser tv. Hender han ser litt på introene på disneykanalen, eller litt musikk. Eneste han bryr seg om.. :P

 

Vi klarer fint å leke, gå ut, finne på ting selv om tv er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...