Gå til innhold

"Skilsmissebarn" - hvem velger de som regel å bo hos når de er tenåringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mener jeg så en artikkel om dette tidligere, men finner den ikke igjen. Noen som finne noe statistikk eller artikler på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke om noe statestikk...

 

Men jeg kan se for meg at min sønn vil bo fast hos meg siden vennene hans er her i området. Nå er han 15 år og mye mer mobil selvfølgelig, men likevel. Fortsatt godt å ha bestevennen i nabohuset;)

 

(for mor også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Hun vil nok bo her. Bf blir helgepappa etterhvert nå er hhun for liten. Så de kommer da ikke til å få det hverdagsforholdet og jeg tviler på at hun vil bo hos pappaen sin når hun blir ungdom. Hun kommer aldri til å bli like godt kjent med han som meg ettersom han kun ønsker/kan ha henne annenhverhelg.

 

Jeg håper også på at vi får et såpass godt forlhold at hun ikke blir en "rebell" som meg å flytter til pappan fordi det er mer frihet der slik jeg gjorde. Hehehe Heldigvis lenge til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter vil nok ønske å bo hos far en periode.

Og jenter også, hvis det er slik at de har bodd hos mora i hele barndommen så ønsker de å bli kjent med faren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvsøskene mine valgte den foreldren med minst grenser når de kom i tenårene. Har også hørt om de som velger den foreldren som er mest borte. Er nok ikke mulig å forutsi hvem ungene ønsker å bo hos før de får valget. De fleste tenåringer ønsker jo ikke å såre noen av foreldrene, men i tilfeller der det er snakk om flytting kan samme nærområde og venner telle høyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

også i tilfeller dere far (pga avstand) har hatt lite samvær gjennom store deler av oppveksten. Ikke så unaturlig, tenker jeg, da de sikkert føler at de har fått for lite tid sammen tidligere.

 

Tror ikke dette har så mye med regler å gjøre. I de tilfellene som har vært tettest innpå oss, har far vært mye strengere enn mor. Både i forhold til innetider, alkohol og annen oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte mamma. Hun var det eneste mennesket som lagde regler for meg og som aldri ga meg opp. Både pappa, farmor og farfar ville at jeg skulle flytte til de (barnevernet forsøkte noen løsninger. Jeg var litt utagerende)

 

Jeg kuttet ut det ville livet for å kunne bo hos mamma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...