Gå til innhold

Hva er ditt drømmeyrke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Viss du fikk velge av alle yrker uavhengig av lønn og om det er realistisk, hva ville du blitt? og hva jobber du med i virkeligheten?

 

Jeg har alltid hatt et ønske å jobbe med dyr, og drømmen er veterinær eller kanskje dyrepasser i en dyrepark. Men i virkelighet jobber jeg som markedsfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var yngre hadde jeg samme drøm som deg, det å jobbe med dyr. Men realiteten slo meg da jeg fant ut at det ikke var helt match å bli vetrinær når man ikke tåler å se blod;)

 

Nå jobber jeg innen olje-og gassbransjen, men min drøm er å kunne være hjemmeværende husmor på heltid. Hvis vi vinner i lotto kanskje det kan bli en realitet*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Jeg er faktisk veterinær, men vurderer veldig å videreutdanne meg og droppe å jobbe på smådyrsklinikk. Kipe arbeidstider, dårlig lønn, mye dårlig arbeidsmiljø og elendige sjefer ødelegger så utrolig masse....

Dette var drømmen min, men det ble ikke like bra som jeg hadde ønsket.

Det fantastiske med utdannelsen er at det går ann å bruke den til veldig mye, ikke bare klinisk arbeid. Så jeg finner nok drømmen, men jeg må bare lete litt mer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førskolelærer, og det er jeg! Tenk å være så heldig å få være sammen med engasjerte, nysgjerrige, utforskende og glade små medmennesker hver dag! Det veier virkelig opp for dårlig lønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte om å bli interiørarkitekt, men endte opp på økonomistudiet. Har bachelor i regnskapsføring, så om noen år så tenker jeg å starte opp en interiørbutikk:) Satser på at utdanningen min bidrar til at det å starte for seg selv blir en del enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisør. Har alltid vært min drøm. Gjerne med litt make-up i tillegg. Det er så mange damer som tror de ikke er pene,som bare må hjelpes litt på vei så de ser at de faktisk ER det! :-) (ser at det hørtes veldig overfladisk ut, men det har noe med å hjelpe folk med selvfølelse å gjøre. Orker ikke forklare nærmere - får bare håpe dere skjønner hva jeg mener) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marinbiolog! Bare så dumt jeg lider av dyskalkuli og vannskrekk! ;p

 

Jeg jobber som kundemottaker på et bilverksted. Trives kjempegodt, og har verdens beste kolleger. Gutta mine... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt drømmeyrke er å bli forlagsredaktør!! Har så lyst, men er visst ikke bare, bare... Selv om jeg tar utdanning som er relevant....

 

Ellers vil jeg gjerne jobbe med kulturformidling , eller skrive en bok.;)

 

I virkeligheten jobber jeg deltid i klesbutikk og er student;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm er å drive eget. Drive stort, og ansette folk under meg. Bygge opp et landsomdekkende konsept som etter mye hardt arbeid går på skinner :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge drømt om å bli advokat. Eller i det minste jurist og bare gitt råd til mennesker som trenger det.

 

Det blir ikke realitet da det er for lang utdanningstid. Mulig jeg tar noe høyskoleutdanning, for så å videreutdanne når jeg er over 30. Jeg er enda under 20 år, så har mye tid på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...