Gå til innhold

Bruker/brukte dere hårprodukter og parfymer under graviditet og den første babytiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brukte parfyme under graviditeten, men droppet det de mnd jeg ammet. Ville det skulle være min ekte lukt de ble vant til og ikke en produsert en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mine instinkter ba meg holde meg unna parfyme og hårspray. Ble kvalm bare av tanken, og lukten av parfyme (uansett hvor god jeg ellers syntes den var) gjorde meg også kvalm. Det samme med hårspray. Prøvde å pynte meg nyttårsaften med hårspray da jeg var tre måneder på vei, men måtte vaske det bort igjen for å unngå å ødelegge kvelden for meg...

 

Tiden etterpå brukte jeg selvfølgelig ikke noe med parfyme. Tok det som en selvfølge, selv om kvalmen forsvant da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker som normalt(normalt lite) under graviditet.

Bruker ikke parfyme de første månedene etter babyen er født. Hårprodukter har jeg aldri brukt særlig mye av, så det bruker jeg som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanligvis lite, så brukte som normalt under graviditeten. De første mnd med amming unngikk jeg parfyme, men brukte litt hårprodukter Ammet i 15 mnd, så etter hvert ble det litt parfyme også, kanskje et par ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at en kjemiker fortalte meg at det er langt flere skadelige kjemikalier i parfyme, som sprayes rett på huden, enn i den gode, gamledagse malingen, så brukte jeg ikke parfyme da jeg gikk gravid, og ikke da jeg ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte nesten aldri parfyme da jeg var gravid. Det var egentlig ikke et bevisst valg, men jeg jobbet på sykehus da og det var av hensyn til pasientene (vi ble oppfordret til å la være).

Da babyen ble født så ville jeg ikke bruke parfyme fordi jeg ville ikke at babyen skulle lukte noe annet enn den deilige babylukta. Og jeg ville at hun skulle kjenne min kroppslukt, ikke parfymelukt.

Etterhvert som hun ble større har jeg brukt parfyme av og til, men så lenge de er små babyer som ammes og er inntil kroppen veldig mye så synes jeg det bør være mest mulig naturlig lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...