Gå til innhold

Nærmer seg 3. Forsøk, sliten, lei og skuffet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må lette litt på hjertet...

Må si jeg beundrer dere som har mange negative forsøk bak dere, hvordan holder dere motet oppe?!?

Kjenner jeg er mye trist og lei oppi all hormonstyret og smertene. Jeg har hatt veldig vonde uttak desverre selv om jeg fikk dobbel dose morfintbl sist. Jeg gruer meg nå til 3. Forsøk i oktober med søvnløse netter før uttak og et humør og optimisme som går i berg og dalbaner. Forhåpentligvis går det bra til slutt, og jeg holder ihvertfall motet oppe til tider ved å tenke at det går bra til slutt :)

Forsøkene jeg har vært igjennom til nå har jeg tatt i ferier/fri og rett tilbake på jobb med en kjempe oppblåst og støl mage. Jobber i en noe fysisk krevende jobb som sykepleier. Denne gangen har jeg bestemt meg for å spørre om sykemelding etter innsett hos fastlege. Hva synes dere om dette? Hvor lang sykemelding er det vanlig å få?

Er veldig interessert å høre deres erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør sykemelde deg hvis du føler for det, sist gang jeg lykkes med forsøket var jeg sykemeldt under hele perioden, fra jeg begynte med medisin til testdato. Følte det var mye lettere og jeg kunne slappe av. Kanskje du også skal gjøre det denne gangen?

Leit å høre du hadde det tungt under forsøkene.Krysser fingrene for at det går bedre med deg denne gangen :) Prøverørsforsøk er tungt for både det fysiske og det psykiske, men gull verdt den dagen du sitter med en liten en i armene dine :)

Lykke til! :)

Skrevet

Takk for svar Vanessa :)

Kan jeg spørre hvor mange forsøk du har bak deg og hva du sa til legen? Er litt redd for at legen skal se rart på meg når jeg spør om sykemelding i forbindelse med dette.

Håper at spiren sitter på dette forsøket, takk for lykkeønskningene:))

Skrevet

Heia. Jeg har hatt et negativt ferskforsøk bak meg og et fryseforsøk hvor jeg ble gravid men mista tidlig i svagerskapet. Nå er jeg i gang med vårt andre ferskfosøket med veldig lang nedregulering. Jeg skal bruke nesesprayen i nesten 2 mån. Har UL på slutten av september. Og denne gangen har jeg vaert 50% sykemeldt fra nesten den først spraydagen. Fikk gale hodepine som ble bare verre og verre av jobben. Så har jeg 80% nå og under uttaket vil jeg helst ha 100%. Husker sist var så dårlig og magen verka i mange dager. Og på jobben min er det ikke mulighet å ta det med ro.

Hva jeg sa til legen. Jeg fortalte jo hvordan jeg føler meg og han må jo stole på det. Han kan jo ikke krype inn i meg og skjekke. Jeg tror du kan jo også nevne hvor tungt mentalt det er. Og det er det! Det vet jeg selv. Får ikke sove om natta... ligger våken og bare tenker... og da er jo man ikke opplagt å jobbe dagen derpå.

Jeg selv har ikke spørt om sykemelding under rygeperioden enda, men skal gjøre det. Har ikke hatt sykemelding før og angret veldig sist i etterkant.

Skrevet

Hei dincene :)

2 måneder med nedregulering høres veldig lenge ut og ikke minst tøft både fysisk og psykisk kan jeg tenke meg. Selv har jeg sluppet nedregulering siden jeg har kort regime. Så jeg klarer meg i jobb i perioden før uttak. Kjenner igjen det du skriver med verk i magen, hadde vondt i nesten 1,5 uke etter uttak jeg nå sist. Dette kommer nok til å være den største begrunnelsen jeg har til legen. I tilegg sover jeg dårlig og klarer ikke å konsentrere meg på jobb.

Ønsker deg all lykke til med forsøket du er i gang med og tusen takk for at du delte din erfaring :))

Skrevet

Hei. Jeg skjønner veldig godt at du blir lei og skuffet,man vil jo så inderlig!!! Jeg har hatt 6 forsøk,og ikke en eneste positiv test,så jeg kjenner jeg er ganske frustrert,men man får jo ikke gjort så mye med det da dessverre,men jeg er lei hormoner,venting og alt det psykiske dette fører med seg!!

Jeg har ikke vært sykemeldt med noen av mine uttakk eller innsett,jeg syntes det er bedre å være på jobb,og få fokus over på litt annet,men nå har ikke jeg så veldig krevende jobb heller,så hvis du føler det kan hjelpe deg så gjør det,ikke stress deg mer enn du må,dette er jo en stressende prosess i seg selv.

Skrevet

Jeg hadde 2 avbrutte forsøk og tredje gangen vi forsøkte oss på var kanskje den siste siden legen hadde sagt at hvis det ikke gikk så gikk det ikke og da var det ikke vits å prøve mer. Ble litt stresset av det og bestemte meg for å sykemelde meg fullt under hele perioden. Fortalte det til legen min og sa at jeg ønsket å sykemelde meg for jeg ble sliten psykisk og all medisineringen, og ikke minst ønsket jeg å ta det helt med ro i rugeperioden. Var redd for at legen ikke ville sykemelde meg men han var veldig forståelsesfull og var helt enig jeg måtte ta det helt med ro.

Ingen leger ser rart når man ber om sykemelding, alle vet at prøverør er ganske tungt og det er det! Det er ikke baaare å lage barn hos legen ;)

Skrevet

Hei,

kjenner meg veldig igjen i det du forteller. Jeg følte det akkurat slik før siste forsøket jeg også. Jeg husker jeg tenkte at hvorfor skulle det lykkes denne gangen når de to andre forsøkene mislyktes. Etter uttak og innsetting var jeg inne og leste om private klinikker for jeg var så sikker på at det ikke skulle gå denne gangen også. Jeg grudde meg også skikkelig til uttaket pga at det gjør så vanvittig vondt (jeg har også fått ekstra morfin ved uttak)

Det eneste som ga et lite håp til meg var at jeg hadde kort regime ved siste forsøk, mens de to første var langt regime. Hva har du?

Ved siste forsøket ble jeg aktiv sykemeldt, noe som funket veldig bra for meg, for da kan du jobbe d du klarer og være litt fleksibel i forhold til når du kommer og går. I tillegg kan legen spesifisere oppgaver du ikke skal gjøre osv. Jeg jobber som lærer og i mitt tilfelle skrev legen at jeg ikke skulle ha undervisning, så jeg rettet en del og planla en del i den perioden. (hadde to uker aktiv sykemelding tom testdag...)

Men, d viktigste av alt er at du ikke gir opp håpet. Plutselig en dag sitter du der med ønskebarnet ditt :o) Jeg klarte det på mitt 3.forsøk og har ei lita jente som er 7 uker i dag. Helt fantastisk og fortsatt veldig uvirkelig at det er mi jente. Jeg krysser fingrene for at det går denne gangen :o)

Skrevet

Tia79 Det har blitt slutt på aktiv sykemelding dessverre. Jeg spørte legen min om det og han sa at dei har sluttet med det siden juni 2011.

Skrevet

Jeg fikk sykemelding på 3 og siste forsøk fra egguttak til blødprøvetaking. Det hjalp veldig å få senket skuldrene og bare gjøre gode ting for kropp og sjel. Leste masse bøker, så kjærlighetsfilmer, gikk deilige turer og tok akupunktur :) Er nå i uke 29 med to gull i magen :) Er overbevist om at masse positive tanker og null stress og akupunktur gav resultater.

Masse lykke til, alle gode ting er tre :)

Skrevet

Hei Vanessa :)

Det må være fælt å få en sånn beskjed av legen at dersom det ikke går denne gangen var det ikke vits å prøve mer... Kan ikke forestille meg hvordan det må være egentlig, håper jeg ikke opplever det. Under mine forsøk har jeg fått ut mellom 10 og 15 egg på begge, men bare et fåtall som overlevde eller gikk ann å bruke på innsettingsdagen. Allikevel har eggene jeg satt inn vært av topp kvalitet i følge legen, men allikevel har det ikke blitt graviditet:( Har hatt forhåpningene oppe begge gangene pga dette derfor blir skuffelsen også stor.

Tror jeg bestiller legetime å hører om jeg kan få sykemelding under rugingen denne gangen, takk igjen for tilbakemeldingen:)

Skrevet

Hei Shalin :)

Synes du er tøff jeg som har gjennomgått hele 6 forsøk! Det er som du sier man vil jo så inderlig og stort sett ordner det seg til slutt. Jeg prøver ihvertfall å ha den innstillingen at det ordner seg, men tanken på å gjennomgå flere forsøk er det som sliter mest hos meg. Jeg har også vært på jobb under rugetiden men jeg bare stresser og kroppen får ikke ro i det hele tatt. Men det er som du sier at det kan være godt å få fokus på noe annet.

Takk for svar :)

Skrevet

Hei Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 :)

Gratulerer så mye med prinsessen din :D !!

Er litt sånn jeg også tenker nå desverre, hvorfor skal det gå på tredje forsøk. Innimellom tenker jeg alle gode ting er jo tre ikke sant;)? Vi er på privat klinikk for å slippe køen i det offentlige og hadde selvfølgelig håpet på å slippe å skrape sammen penger til flere forsøk selv om det mest sannsynlig er verdt det. Jeg har hatt kort regime på mine forsøk, regner med det blir dette på neste forsøk også. Første ble IVF andre var ICSI. Har PCO og mannen har dårlig sædkvalitet.

Aktiv sykemelding høres på mange måter greit ut, hadde det ikke vært for at jeg vet at jobben min ikke er flinke til å tilrettelegge for dette desverre selv om de er pålagt så sklir det ut har jeg sett.

Takk for svar :))

Skrevet

Hei lillegull2 :)

Gratulerer så mye med dine to i magen, så spennende :))! Jeg spurte om å få to inn på 2 forsøk men de ville bare sette inn ett siden eggkvaliteten på det ene egget jeg satt inn var super. I tillegg er jeg bare 25 år. Håper allikevel at de setter inn 2 egg denne gangen siden det er 3. forsøk og jeg ønsker å ta sjansen og evt få tvillinger:)

Har litt tro på at det å slappe av og gjøre litt mere stressfrie ting kan hjelpe meg i dette forsøket. Vurderer også å prøve akupunktur, er bare ikke helt sikker på hvor jeg skal henvende meg her i bergen:)

Takk for svar og lykkeønskninger :)

Skrevet

Tror nok at du får det på siste forsøket, det er praksis på riksen iallefall. Akupunktur steder er det masse av. Jeg googlet det og gikk til det stedet som var nærmest hjemme :) Kom til en nydelig dame der. Ringte og forhørte meg først om de hadde erfaring med ivf og barnløshet.

Akupunktøren var overbevist om at kroppen min var altfor spent og stresset til å bli gravid. Så derfor anbefaler jeg det på det sterkeste. Er mye mer bevisst på å roe ned og bruke teknikker hun har lært meg. Brukte 8 behandlinger før og 3 behandlinger etter. Samme dag som innsett hadde jeg en behandling før og en behandling etter.

Masse masse lykke til :)

Skrevet

Jeg tok også akupunktur siste forsøk, jeg hadde Jorunn Tunesveit http://www.bergenakupunktur.no/ en utrolig koselig dame som også jobber som jordmor i tillegg :) Jeg ble ihvertfall gravid :D

Får håpe de setter inn 2 egg denne gangen :)

Skrevet

hei:) jeg kjenner meg godt igjen i deg og det du skriver..

hadde blant annet grusomt vonde uttak med et 3 kjente jeg INGENTING!! helt sprøtt...men da var det en annen lege som utførte det....ta gjerne en titt her...ønsker deg all mulig lykke til!! xxxxx

http://www.camilla-mammahjertet.com/57167499

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei alle :) Takk for svar! Kommer med en liten oppdatering, lenge siden jeg har vært her inne nå. Etter 2 forsøk med kort regime og negativt resultat, ble det langt regime denne gangen. Har vært sykemeldt en god stund for jeg tålte p piller og sprayen dårlig siden jeg har migrene. Har vært 4 laaaange månedersiden sist forsøk, men nå er jeg endelig ruger igjen! Ble litt overstimulert. Gyn fant 14 follikler på dag 10 med Puregon. Fikk ut hele 20 egg på dag 13. I dag har jeg hatt insett og ruger på 2 flotte egg med topp kvalitet, Tvi tvi :))

Skrevet

Krysser fingrene for dere og håper at spira sitter nå!

Skrevet

Takk for det Metallover :)

Skrevet

Masse, masse lykke til!!

Skrevet

Håper virkelig det klaffer for deg nå! Lykke til!! :)

Skrevet

Tusen takk for lykkeønskningene dere :)) Har litt bedre magefølelse denne gangen, men tror det er litt pga jeg ruger på 2, håper så inderlig!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...