Gå til innhold

Vi badet beina til hamsteren... De skal kanskje ikke bades...??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kom på i ettertid at det kanskje ikke var så bra?

Jeg bare tenkte at det kunne begynne å lukte fælt, både for han og oss...

 

Kan noen av dere som er flinke med hamstere kanskje kommentere dette??

Vi har ikke hatt han så lenge, og det er ca "huuuundre" år siden jeg hadde hamster sist...

 

Redd vi gjorde noe skrekkelig galt, da "badevannet" var litt usabilt.. (ikke glovarmt, heller ikke is-kalt, men ustabilt og kanskje kaldere enn bra...

 

HUFFF!!!! Vaskeinstinkt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaske en hamster? Som vasker seg selv?

 

hehehe.. ja, de tåler ikke mye, sånn at du vet det. Dersom det ikke hang løs avføring på beina, så forstår jeg ikke hvorfor du kom på ideen engang.

 

Ja, du ser i morgen hva som har skjedd. Det kan gå bra, men også VELDIG dårlig.

 

Skift heller ofte på buret. 2 ganger i uka, dersom du ikke tåler lukten. Hamstere lukter ekstremt mye til å være så små, men det plager da ikke hamsteren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha! trodde dette var et tulleinnlegg helt til jeg leste kommentaren over her.. er dette et seriøst innlegg? er det virkelig farlig å vaske en hamster? thihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det høres hysterisk ut!

Og jeg vet at de ikke trenger å bade, men det var den sedvanlige "vaskejævlatrangen" min som slo inn...

 

Det er et par dager siden... Glem innlegget!!....

 

Crap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er "ustabilt" vann?

 

Hamstere vasker seg selv, men min ramlet i vasken en gang og ble kliss våt. Stakkars, lille, pjuskete knott. Det var noe av det mest ynkelige jeg har sett, men vi tørket han med en klut og sørget for at han var god og varm helt til han var tørr, og det gikk bra.

 

Om du misliker lukta av hamsterpiss, så vil jeg anbefale deg å sette en hamsterdo med spesialsand. Om du er heldig så vil den tisse der, og buret er luktfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:17, nei som det stod i innlegget mitt så var det ikke hamster-piss, for han har eget do han pisser i, men melk som sønnen min sølte...

 

Av en eller annen grunn så tok et fadeses vaskeinstinkt over og jeg "mente/trodde" at det kom til å lukte stygt for både han og oss...

 

Teite meg!!

 

Ustabilt vann, mener jeg at jeg ikke sjekket vannet skikkelig. Det var en j%vla glipp fra min side og det tok sin tid før vannet ble ca romtemp...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du vaska hamsteren i vaskemaskine/oppvaskmaskina, skulle jeg tro at hamster faktisk tåler å bli våte. Den er jo inne hvor det er lunt og varmt, slik at den slipper å fryse på seg lungebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...