Gå til innhold

Hvordan fungerer ebay?`Trenger det inn med teskje!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ebay.no er lettere å starte med.

Gå til www.ebay.no

Bli medlem

Søk på det du vil ha

klikk på det du vil ha

priser står på norsk og med porto

du må ha paypal(gratis)

Når du har registrert paypal så går det veldig fort å betale :)

Annonse

Du må ha en paypal konto først. Så registerer du en bruker på ebay. Ikke nødvendig å bruke den norske, man finner helt greit frem på den engelsek siden eller amerikanske siden.

Hvis du skal by på auksjoner, så er det lurt å sette deg en limit, og gjerne se hva andre liknende gjenstander går for, før du byr.

Se også etter hva slags tilbakemelding selgeren har. Den bør minst være 98%. Du bør også se etter hva de negative og nøytrale tilbakemeldingene er, slik at du kan unngå de kjøpene som får dårlig tilbakemelding.

Husk å regne om kursene før du byr, slik at du ikke kommer over grensa på 200 kroner. Det er tolletatens kurser som er de riktige.

http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98

På den norske trenger man ikke å by, jeg synes den er myye lettere å bruke. Den engelske er ikke så vanskelig den heller, men da slipper man å by :)

Over 200,- kommer 25% i tillegg. Mange skriver at det er gave på pakken så man slipper ;)

Det er enkelt å bruke alle sidene, men jeg har aldri bydd på noen ting jeg. Ikke den engelske heller.

Hvis man bruker By it now, betaler man gjerne mer enn hvis man vinner en auksjon. Men det er jo et greit sted å begynne.

I tillegg til 25% moms kommer tollbehandlingsgebyret på ca 120 kroner.

Så du skal spare en del på varen, før det lønner seg å gå over 200 kroners grensa.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...