Gå til innhold

Huff, jeg skulle aldri vært mor, er så fryktelig engstelig..

Anbefalte innlegg

Har alltid vært litt engstelig av meg, f.eks redd for å bli alvorlig syk, utsatt for ulykker, miste jobben, bli gjeldsslave osv. Etter at jeg ble mor har det egentlig blitt MYE værre, for nå engster jeg meg og for at alt det værste skal skje med barna mine. Er livredd for at mannen min og jeg skal bli syke og dø, slik at barna blir forelsdreløse, eller at barna våre ikke skal få en god oppveks, bli mobbet, ikke få venner, bli utsatt for overgrep, utsatt for ulykker, bli alvorlig syke...you name it. Er det dette som er angst/depresjoner? Jeg føler liksom at jeg blir litt mer engstelig for hvert barn jeg får. Venter nå nr 3.

Vi har det jo egentlig så bra, har god økonomi, er friske, barna er friske så hvorfor kan jeg ikke bare nyte livet og slutte å bekymre meg for alt?

Fortsetter under...

Eneste bekymringen jeg har, er økonomi. Men dette er reelt for meg, siden jeg ikke kan jobbe så mye pga barn med handikap.

Og jeg er helt alene med barna. Kan ikke gå rundt å bekymre meg for ting som muligens kan skje, men mest sannsynlig ikke skjer. Eneste er som sagt det med økonomi. Men det heller er ikke nok til å få meg til å gå rundt bekymret daglig. Bare av og til.

Tror du skal søke hjelp. Få legen til å henvise til en psykolog, slik at du får noen å snakke med om alt dette.

Jeg følte det litt sånn den første tiden etter at jeg ble mamma. Var plutselig bekymret for ting jeg aldri hadde tenkt på før og tenkte særlig på slikt når jeg skulle sove om kvelden. Men det roet seg etterhvert. Jeg tror det er veldig vanlig å ha en sånn periode når man nettopp har fått baby, eller venter baby. Man er følsom og sårbar og full av hormoner. Hos deg høres det dog ut som bekymringene tar litt overhånd. Kanskje du burde ta det opp med legen din eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...