Gå til innhold

Hvor var du da det smalt 9\11-2001?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da det smalt i Twin Tower var jeg nesten 30 år.Jeg spiste pasta til middag etter jobb,og lyttet til Her og Nå på radioen da jeg hørte at det første flyet kræsjet.

Da var jeg raskt inne i stua,og tok på Cnn på tv.Minnene om den dagen sitter som spikret i hukommelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 27 og på besøk i Norge hos min mann (den gang kjæreste da), snakket omtrent ikke et ord norsk. Min søster fra hjemlandet ringte og sa at jeg måtte sette på nyhetene. Mannen hadde kun NRK og de viste vanlig program og samtlige internetsider jeg prøvde var nede.

 

Reiste til svigers som hadde CNN og vi ble sittende der til kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19 år og hjemme. Hadde ikke kommet meg ut av pysjen enda, satt og spilte nintendo eller noe slikt da min far ringte og sa jeg måtte sette på tv og at han var på vei hjem. jeg ble faktisk mer skremt over at han skulle komme hjem enn hva jeg så på tv. En pappa som nesten aldri var hjemme, og hvertfall ikke før det var mørkt ute.

 

Så det ble endag i sofaen sammen med pappa, klistret forran tv. Det ble ikke en rolig fridag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 23 år og var på Meny på Carl Berner I Oslo for å handle. De tv skjermene som var rett ved utgangen pleide vanligvis å vies tipping, men den dagen skrudde de på nyhetene. Jeg sto der i et par timer sammen med mange andre og bare så på at verden ble forandret.

 

Nå bor jeg i USA og får veldig tett med meg hvordan amerikanerene minnes 9/11. Alle steder her jeg bor er pyntet med det amerikanske flagget og de er flere minnesmarkeringer som skal skje iløpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kranglet med faren min om noe og hadde "gjemt" meg inne på et annet rom fordi jeg ikke ville at de skulle finne meg. Da begynte de å rope og banke etter meg, sa at jeg måtte se ting på TV-en, men jeg ville ikke høre, så jeg ble værende.

 

I fem-tiden skulle jeg på speideren (jeg gikk der), og måtte da komme "frem". Fikk da fortalt alt som hadde skjedd, men jeg skjønte vel ikke helt omfanget.

 

Husker det ble snakk om det da jeg kom på speideren, og da var jeg med i diskusjonen, selv om jeg husker at jeg ikke helt visste eller forstod hva som hadde skjedd.

 

Var 11 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er vel strengt tatt i Norge (med stor N) også, men du er visst ikke sååå nøye på det...

Utrolig teit å henge seg opp i "feilskrevet" dato i et seriøst innlegg som dette - du skjønte hva hun mente eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme i permisjon med min førstefødte. Tv'en stod på, så jeg fikk med meg nyhetsoppdateringen; slo over på CNN og så det andre flyet krasje...

 

Hadde besøk av søsteren min, og begge ble sittende klistret til tv. Husker at det føltes helt uvirkelig, og at jeg var veldig redd for at dette var starten på en (verdens)krig...

 

Og du som lurte på om det var en skoledag; jeg er veldig sikker på at det var en tirsdag ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i Australia, så datoen var 12/9 da vi fikk vite det. Var på backpacking med en venninne, og vi sov på et hostel. Sto opp om morgenen, og på vei til kjøkkenet for å lage frokost ser jeg masse mennesker i tv-stua som ser på det jeg trodde var en acionfilm. Syntes det var litt pussig at så mange mennesker (som vanligvis sov på denne tiden) hadde valgt å stå opp for å se på action..... Først da jeg hadde laget meg frokost og satte meg ned i tv-stua sammen med de andre for å spise den, skjønte jeg hva det var de så på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var 13, dum og uvitende.

 

Kom hjem fra skolen med bestevenninnen min, og vi benket oss foran tven slik vi alltid gjorde på den tiden av dagen. For vi skulle se Passions! Verste såpen som noengang har blitt sendt..

 

Vi skrudde på tven, og der var jammen ingen passions.. Bare et rykende tårn! Vi ble kjempefornærmet, og skrudde av. "Teite Tv2"..

 

Et par timer etterpå informerte mine foreldre om hva som faktisk foregikk.. Da følte jeg meg bra teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 14 år gammel og var på klassetur i Sverige (på kanalvillaen). Satt på en platting sammen noen venner av meg når læreren fortalte at det akkurat hadde smelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann. Jo, jeg var bak låste dører og skuddsikkre vinduer, på barnevernets ungdomsenter. Med masse andre rampete ungdommer. Jeg var 17 år, og ganske smågal. Har roet meg litt de siste par åra da;)

Irriterte meg grønn over at ikke Hotel Cæsar ble vist husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...