Carebear77 Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Hei:) Jeg er gravid i uke 23 med tvillinger ,og grunnet en tøff fødsel forrige gang, har jeg fått innvilget keisersnitt denne gangen. Jeg ville det selv. Men legen advarte meg om at faren for blodpropp er større v keisersnitt, og jeg har allerede hatt blodpropp i starten av dette svangerskapet... Går pga dette på klexane blodfortynnende nå og ut svangerskapet. Hva ville dere gjort? Noen med erfaringer? Vil jo ikke sette babyenes liv i fare v eventuell fødsel heller.. Kunne gått galt sist , men gikk heldigvis ok..
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Hei. Et planlagt KS innebærer liten risiko. Det sies at man har større risiko for blodpropp i etterkant av KS. Vet ikke eksakt grunnen til dette, men man får etter KS sprøyter(penn) i magen med blodfortynnende medikamenter så lenge man er innlagt på fødeavd. De ansatte på fødeavd er obs på dette, og har som oftest god kontroll ang blodpropp. Når du kommer til planlagt KS har du en svangerskapsjournal med deg, og da står det nok beskrevet at du har hatt blodpropp i startfasen av svangerskapet. De ansatte er derfor obs på dette og vil forsøke og forebygge.
AO3 Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Det er en betydelig økt risiko for blodpropp ved keisersnitt, og det må de opplyse deg om. Dette er nok en ganske vanlig problemstilling for sykehuset, vil jeg tro. De må alltid veie pluss opp mot minus. Hvis legen hadde ment at risikoen var uforholdsmessig stor, ville du neppe fått innvilget ks i utgangspunktet. Du må også tenke på at de nok ikke er interessert i en svært tøff tvillingfødsel som ender i akutt ks, de heller. La legene på sykehuset gjøre jobben sin, og forsøk ikke å bekymre deg så mye. Det er bra at legen ga deg informasjon om dette, det er jobben hans/hennes - du må ha muligheten til å se fordeler og ulemper med begge forløsningsmetoder. Legen vil gjøre alt for å sikre at både du og barna er friske og fine etter fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå