bebebe Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Jeg trenger hjelp/råd eller bare å roe nervene litt.. Babyen min på 1 uke og 1 dag sover ikke lengere samenhengende mere enn 1 time.. verken på natta eller dagen.. har ikke gjort det siden vi kom hjem fra sykehuset.. vil amme hele tiden også, ammer veldig kort periode 5-10 min maks, sovner.. og jeg tar han bort og han våkner, raper kanskje og så er det mere amming.. til slutt sover han maks 1 time (og det er sjeldent) før det er på an igjen.. er det noe galt? hva burde jeg gjøre? Noen med erfaringer?
Gjest Madolyn Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 Sånn var min gutt de første 3 mnd; det som hjalp var samsoving! Og han sov MYE lengre (2-3 t) dersom han fikk sove oppå meg eller oppå faren sin. Bæresjal vil nok også kunne få babyen din til å slappe mer av, hvis han kan få sove i det Så får du hendene fri også
tessass Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Jeg hadde det gså sånn i begynnelsen, men med meg gikk det over:) han må jo suge mye for å få opp produksjonen din slik at han får nok melk. Jeg måtte også ha han sovende oppå meg på natten, men etterhvert så gikk det seg til fordi vi begynte med smokk. Han hadde bare et enormt sugebehov! Har dere prøvd det? Jeg ble sprø av søvnmangel og såre pupper, så puttet vi inn smokken og svisj, så sovnet han i egen seng!
junijente2011 Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Hadde det ganske likt jeg også,bortsett fra at bebisen sov hele dagen og var våken hele natta. Ammet i 4(!!!!) timer i strekk ei natt på det meste,og hadde et kjempestrev med å få vekket hun for amming på dagen.( Hadde gulsott). Men,det går seg til,om noen dager får du nok litt lengre pauser! Vi begynte også med smokk når hun var 2 uker gammel,hun var veldig glad i å ligge å kosesuge i evigheter.. Men nå er hun blitt ti uker,og vi ammer hver 2. til 4. time. Så det blir bedre etterhvert!
lillenims Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Gratulerer med ferskbaby Jeg er ammehjelper (ammehjelpen.no) Det er helt normalt at så små babyer vil amme "hele tiden". Alt fra 8-12 til 24 amminger i døgnet er vanlig. Se http://ammehjelpen.no/artikkel/15/Ammingens-hyppighet Det du bør gjøre er å fortsette som du gjør nå, det høres helt riktig ut. Se på gutten din, bli kjent med han, finn ut hvilke signaler han gir på sult, og tilby brystet når han vil ha det (eller du er i tvil). Se også http://ammehjelpen.no/artikkel/9/Signaler-pa-sult Om han har 5-8 godt våte bleier i døgnet får han nok melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå