Supersnusken Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Hei! Tar turen innom her, selvom jeg bare har en tulle på 3 mnd: Hun har nok kolikk, har hylt utrolig mye og virker ofte plaget fra magen. Dagene går derfor stort sett med til byssing og amming, lite kos og eks trening i mageleie. Lurer derfor på om hun vil forsinkes i utviklingen? Noen m erfaring m kolikk som kan berolige meg...? Vært hos kiropraktor og akupunktør uten effekt... Håper det snart går over selvsagt, 3mnd er dt vi hele tiden har hørt, men ikke merket noen tegn til bedring enda :-(
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 Jeg har hørt at kolikkbarn er heller tidligere i utviklingen siden de er så mye våkne. Vår hadde kolikk (eller i hvert fall noe som lignet), men det ga seg ikke helt før han var 9-10 mnd. Heldigvis hører det til sjeldenhetene, så det vil mest sannsynlig gi seg snart hos dere. Ammer du? Jeg gjorde den bommerten at jeg "overfôra" han - det eneste som fikk han stille en liten stund var puppen. Og jeg skifta side hele tiden, trodde det var lurt... Men da får de jo bare for-melk, og det kan også gi vond mage. Tenkte heller ikke på hvilke klær han hadde på. Gikk mest i body og strømpebukse, men strikken i strømpebuksa strammet jo selvfølgelig. Da jeg kom på det var det rett over på deilige sparkebukser som lar magen være i fred... Lykke til, det går over (selv om det er et uttrykk man hater å høre i din situasjon, I know! Men det ER sant :-))
nina har ei lita jente Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 jenta mi hadde kolikk i 8 mnd (viste seg å være melkealergi) men hun ble litt sen i utviklingen, hun krabbet ganske tidlig, men alt annet er kommet litt sent, men om det er pga kolikken eller ikke det vet jeg jo ikke da kan foresten anbefale manuelterapaut (som er gratis vist du får henvisning av lege) hun fant knuter i skuldra til jenta mi som ikke kiropraktorn fant.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Vår erfaring er hvertfall ikke at kolikkbarn har seinere utvikling. Lillegutt hadde kolikk de første 3 mnd, men han har vært tidlig ute med alt. Krabbet da han var 5 mnd, reiste seg opp langs møbler og gikk rundt dem da han var 6 mnd. Tok sine første skritt da han var 8 mnd, og gikk stødig da han var 10 mnd. Da han hadde kolikk hylte han som regel store deler av døgnet, hele tiden. Blei minimalt med søvn på alle sammen, og dagene gikk til byssing,bæring og kosing, og en god del frustrasjon. Etter kolikken var ferdig ved 3 mnd alder, blei han verdens blideste lille gutt og blei en drømmeunge når det gjelder søvn. Sov mellom 12-15 timer sammenhengende hver natt, det var bare å legge han i sengen sin så sovnet han innen 10 min, og slik er det fortsatt og nå er han snart 1 år! Til og med ved sykdom og tenner, er han like enkel, på alle måter. Så ikke mist motet selv om det er hardt når det står på, det går plutselig over
Gjest Trollmor og trollungene ♥ Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Huff, jeg føler virkelig med deg! Det er så forferdelig slitsomt å ha barn med kolikk. Eneste trøsten er at det går over med tiden og at man glemmer fort (jeg skulle nemlig ALDRI ha flere barn, og her sitter jeg med en ny i magen*s*). Vår datter har ikke vært noe forsinket i utviklingen. Når det kommer til alt fra krabbing, språk osv har hun ligget helt innenfor "normalen". Det eneste jeg merket var at hun var veldig sterk i nakken som liten baby, spesielt i forhold til andre babyer på hennes alder. Tror det kom av at hun spente fra og skrek når hun hadde vondt. Har dere forresten forsøkt Minifom? Det var det eneste som hadde litt effekt her, tror vi prøvde alt annet de første 6 mnd.
Chanel09 Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 Min gutt var ganske tidlig ute i forhold til de andre i barselsgruppa selv om han hadde kolikk! Vi var også til kiropraktor og det måtte en del behandlinger til for at skeivheten løste seg. Når jeg sluttet å amme og gikk over til mme, så virket det også som at mageknipet gikk over, hadde en god spiseskje med malt i hvert måltid og det hjalp også på Ett til tips var at jeg alltid hadde med meg en flaske med sukkervann i tilfelle lillegullet skulle få vondt når vi var ute på butikke eller på besøk, slik at det fort blir bedre for babyen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå