Gå til innhold

Ul i dag! Noen andre med uttak/innsett de neste ukene?

Anbefalte innlegg

Det var sånn jeg regnet også, innsettingsdagen som dag 1. Dette er mitt siste forsøk i en pakke på 3 ved privatklinikk (for å slippe å vente i kø på offentlig). Jeg har et barn fra før som ble til uten noe strev ved naturmetoden. Har prøvd nå i tre år fra jeg var 35- var da først gravid med naturmetoden helt uplanlagt, uten at vi prøvde, men aborterte. Etter det har jeg dessverre ikke vært i nærheten av en positiv test....... Legene finner ingen ting, hverken på meg eller min mann. Alder gjør det nok ikke enklere nå, det kan jo føre til at eggene blir hardere og har vanskeligere for å feste seg, men på den annen side da jeg startet å prøve var jeg jo 35 og det er jo ikke så gammelt. Jeg må seriøst tenke gjennom hva jeg skal gjøre nå, skal jeg kjøpe flere forsøk vil jeg ihvertfall ha en grundigere utredning først. Ulempen med å holde på med dette, er at man blir så utrolig opphengt i det...

Fortsetter under...

Så lenge du får ut egg, de blir befruktet og deler deg riktig så bør det jo være håp da. Veldig vanskelig å vite når man skal gi seg. For tenk om det går på fjerde, eller femte. Men så skal man leve også da, og hvor lenge skal man utsette seg for dette spykiske presset. Har liksom ingen bryter som man kan slå over for å få litt fri fra tankene. Jeg er på riksen, og det var ikke noe særlig ventetid når jeg satte igang i fjor. Du kan jo sjekke status for ditt nærmeste offentlige sykehus, og kjøre tre offentlige runder hvis du orker. Da blir i alle fall noe av den økonomiske belastningen borte.

Kjære vårsol73!

Uff, dette var triste nyheter. Skjønner pesimismen din. Vanskelig å være så nære, men likevel så langt i fra... Og IVF er altoppslukende.

Men for at det skal være sakt, jeg blødde de første tre mnd da jeg var gravid med Jonas.( Det var innsett nr 4) Men du kjenner deg selv best, og det er så trist når noen ikke lykkes.

Håper ikke du/dere gir opp!

Hurra - skummeltelefonen ga gode nyheter :)

De hadde funnet et ekstra egg - og av 4 egg var 4 befruktet. HURRA!

Innsett imorgen - så nå håper jeg de overlever og deler seg godt :)

SIbabyno - hvordan gikk det med deg.

Vårsol - føler sånn med deg. Denne prosessen er utrolig tung... SIer som Merete - sjekk Riksen. Henvisningen min ble sendt i april - august startet jeg med spray. Fantastisk å bare måtte betale for medisiner.

Hola senoritas!

Hiver meg inn her, jeg........

lizzieliz, jeg fikk også gode nyheter idag; funnet et ekstra egg og nå var 7 av 8 egg befruktet. Innsett i morgen, og jeg er veldig spent på om de overlever og deler seg godt. Det er høye fjell og dype daler i dette gamet. Jeg er kjempenervøs før hver "nye" steg i denne prosessen.Men håpet er stort og det må vi jo holde fast på.

Lykke til i morgen. Tvi tvi alle sammen!

Så moro med gode resultat for dere lizzieliz og liblis. Det er like spennende å følge dere andre her som seg selv, og nå som jeg er i den kjedelige nervepirrende rugeperioden så er det moro å lese gode nyheter om uttak og befruktning. Krysser fingrene for god deling i morgen:)

Annonse

Takk for varme tanker og innspill :) Det hjelper, selv om jeg ikke kjenner dere, føles det fint å ha kontakt med andre som også holder på med dette. Jeg skal helt klart følge forslaget om å kontakte rikshospitalet. Jeg skal også be om en grundigere utredning av livmor, siden alle disse problemene startet etter en abort, det virket nesten som om en fruktbarhetsbryter ble skrudd av. Før jeg prøver igjen tror jeg at jeg vil forsikre meg om at det ikke er vevsrester el i livmoren som skaper problemer.

Tenkte også å prøve dette:

http://www.copenhagenfertilitycenter.com/behandlingen/gode-resultater-med-laser-assisted-hatching.htm

Jeg må ellers si at jeg er veldig ydmyk i forhold til de mange her som har gått gjennom veldig mange forsøk, og likevel finner ny styrke til å prøve igjen. Jeg ser jo at mange også lykkes til slutt. Jeg tror nok jeg startet dette litt overoptimistisk, siden jeg hadde blitt så veldig lett gravid med naturmetoden rett før. Lykke til til alle dere andre :)

Lizzieliz, Sibabyno og Liblis74!

Lykke til med innsett i dag! Måtte gullegget klore seg fast i ca 270 dager til!

Vårsol73!

Leste innlegget om laser assisted hatching, og det kan jo være akurat det som skal til! Utrolig hva legevitenskapen kan få til! Er helt fasinert jeg!

Vi er i samme situasjon som dere, -legene finner ikke noe galt med noen av oss. Og det er jammen en frustrerende diagnose!

Takk for alle tanker :)

Nå er jeg spent på dere andre som har hatt innsett idag - har det gått ok?

Vi har hatt en fint innsett - Hurra, jeg er ruger. Et perfekt 4-delt egg.

Og enda bedre at vi har 2 til på frys:)

Men - en stor overraskelse er at det var ivf, ikke icsi. Mannens prøve kom ut perfekt (noe som den ikke gjorde i januar).Hmmm....

Nå blir det spennende dager fremover!

Hei Hei alle sammen:)

Da var vi tilbake fra Bergen. Uttaket gikk veldig fint, syns ikke det var noe vondt, var bare ubehagelig. De fikk ut 5 egg. Neste dag så ringte telefonen veldig tidlig ( ringte 10.30, og de sa de skulle ringe mellom 12.30-13.00 ) så allerede da fikk eg en veldig dårlig følelse. Og følelsen stemte. Av de 5 eggen var bare 2 modnet, men begge eggene hadde blitt befruktet, men de overlevde ikke natten, så forsøket ble avbrutt. Så skuffa!!! det hele ble over før det hadde skikkelig begynt...... Men som jeg har lært av alle tøffe damene her inne, så er det at IVF er en berg og dalbane, og det er bare å reise seg igjen og se framover, er ikke noe annet å gjøre...Og neste gang, da skal egget sitte!!!

Så da blir det nytt forsøk på oss i november. Slipper heldigvis nesespray da :)

Lizzieliz: Gratulerer med ruging, håper at egget ditt klamrer seg fast :-D og så bra med 2 på frys :)

Merete33: Hvordan går det med deg? nærmer seg test dato?

Nei så dumt!

Du har helt rett i at det er en berg og dal bane - spesielt i føleser!

Men du er tydligvis som mange her inne og du har allerede reist deg og ser fremover - tøff er du! :)

Masse lykke til med prøvingen fremover!

Klem klem på dere begge :)

Det var trist sibabyno. Som en trøst så ble mitt første forsøk også avbrutt, mens på dette fikk jeg tilbake 2 gode egg. Så stå på videre.

Jeg har satt meg som mål å komme gjennom disse 3 offentlige forsøkene. Hvordan disse jentene orker å kjøre videre og videre etter det skjønner jeg ikke. Det står det dyp respekt av.

Jeg er på rd 5, og kastet opp på morgenen i dag. Men det er vel det samme som å tro på julenissen at det er morgenkvalme allerede. Det er vel alt for tidlig eller, noen som vet?

Lizzieliz!

Gratulerer som ruger! Så bra at prøven til din mann var fin!

Nå får du to laaaaange uker foran deg! Tiden kommer til å snegle seg av gårde! Tro meg!

Lykke til med rugingen!

Annonse

Kjære Sibabyno!

Dette var triste nyheter.... Huff, jammen ikke noe greit når en får slik beskjed.

Det som bl.a er så vanskelig, er at man er så innmari KLAR.....

Bra at uttaket gikk fint, da vet du litt mer til neste uttak i november!

Mannen min og jeg har unnet oss noe ekstra etter forsøk som har gått i vasken! Det har vært en natt på spa-hotell med 3 retters middag, vin, drinker og ikke minst, -sex for fun!! En gang reiste vi på 1 ukes skitur til Østerike. Denne gangen blir det spa-opphold igjen om forsøket blir negativt. Jeg synes det er veldig godt å få en premie for alt vi går igjennom når det ikke blir baby.

Jeg ruger så godt jeg kan, er på rd. 8 nå. Men kjenner svært lite, så forventer nok kanskje at dette forsøket blir negativt. Men har jo noen dager til å få en hel haug av graviditetssymptomer på. Har jo alltid et håp!

Hei Håp&Tro!

Hva skal en si?? Gratulerer med morgenoppkast!! He he!

Det kan jo godt være morgenkvalme, mange som mistenker at de er gravide fordi de føler seg dårlige! Har du andre symptomer?

Jeg er nå på rd 8 men kjenner ingenting, så kan nok hende jeg må belage meg på at dette blir negativt.......

Nei, ingen andre symptomer så det er sikkert psyken eller medisinene som tuller med meg. Vondt i puppene har jeg jo, men det har jeg hatt under hele sprøytesettingen. Uff, blir jo så opphengt i dette.

Pga situasjonen og medisinene kan vi nok ikke henge oss så mye opp i kroppslige symptomer.

Merete 33!

Uttak: tirsdag 13.09

Innsett: torsdag 15.09

Testdag: torsdag 29.09

Vårsol73!

Uttak: 1109

Innsett:13.09 to firedelte egg satt inn

Testdag:26

Sibabyno!

Uttak: Mandag 19.09

Innsett: Onsdag 21.09

Testdag: Onsdag 5.10

Malene79!

Uttak: Onsdag 14.09

Innsett: Fredag 16.09 - ett 4-delt egg satt inn, to på frys

Testdag: Fredag 30.09

Lizzieliz!

Uttak:19/9

Innsett:21/9

Tes tdag:

Håp&tro!

Uttak: 16/9

Innsett: 18/9

Testdag: 30/9

Januar jenta!

Uttak: 13/9

Innsett: 15/9 ett femdelt egg inn!

Testdag: 27/9

Kjære sibabyno - ord er overflødige... Er så lei meg på dine vegne! Godt du får starte igjen i november. Ikke noe annet å si enn - STÅ PÅ! Ta godt vare på det selv - og mannen din! Synes Merete33's forslag om å unne seg noe godt var veldig bra!

Ja, dette er virkelig skrulleland :) Selvom man ikke har noen symptomer, trenger det ikke bety noen ting! Jeg hadde overhode ingen symptomer sist. Nesten ikke i iløpet av hele svangerskapet - bortsett fra større pupper og større mage. Hadde bare noe jeg trodde var mensensmerter rundt IKM, så kom den aldri...

Overraskelsen om at vi fikk ivf istedenfor icsi gjør at mange tanker kommer. Er det stresset jeg har hatt på jobben som har liten skyld?? Hvordan kan man være uforklarlig barnløs, når man tidligere har fått et hjemmelaget barn.

God ventetid allesammen - viktig å gjøre noe hyggelig her også for å få annet å tenke på!

Hei alle sammen!

Tusen takk for fine ord, det varmer godt!! Det er helt merkelig, men det betyr masse når andre som er i samme situasjon viser omtanke. Det er dere som virkelig skjønner hvordan det er. Det er veldig godt og lufte hjertet til dere, sikkert mye fordi vi har valgt å bare fortelle hva vi går igjennom til de nærmeste. Og når du skal fortelle noe slik videre til den nærmeste venninen din som blir gravid så fort hun hopper til køys, så føler jeg liksom ikke at de i det hele tatt aner hva det er vi går igjennom.

Jeg er også imponert over de som holder ut å prøve og holde på med IVF i åresvis, men allikevel så vet jeg at dersom det ikke funker for oss meg de 3 offentlige forsøkene, så vil jeg gå privat og prøve.

Vi har planer om og gjøre som dere, Merete33 og Lizzieliz råder oss til, ha masse ”oss” tid, sitte under pleddet med fyr i peisen og kose oss med rødvin og pleie kjærligheten. Siden jeg var i god form etter uttaket, så bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle sitte hjemme å deppe, men jeg gråt meg ”ferdig” og tørket tårene, dro til frisøren og freshet meg, og dro på litt trøste shopping. Fant ut at å sitte hjemme og tenke og ”sørge” for lenge bare gjør vondt verre….en må bare reise seg igjen og ha troen skal dette gå.

Håp&Tro, jeg ville tatt kvalmen som et positivt tegn, men kjenner også til at kroppen lurer oss når en er på symptomjakt…..desverre…

JKatrine: Tøff og tøff, ikke tøffere enn jeg må være. Men en må liksom ta på seg en maske for omverdenen, og livet må gå videre, og en må ha troa…..

Jeg krysser i alle fall fingrene for alle dere, håper det går bra med eggene deres :) :)

Sibabyno! Så leit at forsøket ble avbrutt.

Håper du pleier deg selv godt nå, og samler krefter til nytt forsøk i november. Tenker på deg :-)

Ellers kan jeg ærlig innrømme at jeg allerede har testet- jada, cray!

Men da fikk jeg hvertfall se at eggløsningsprøyten var ute av kroppen.

Tetsen var 100% negativ!

Lykke til de neste dagene og ukene jenter! :-)

Jeg vil også teste!!!!

Klarer ikke vente, nå når du har testet Malene79!!

Tester i morgen tidlig. Er da på rd 9.

Men har jo ingen graviditetssymptomer da...... Er ikke bittelitt kvalm engang, og kjenner ikke noe i puppene heller. Men det kan jo hende jeg blir litt sår og øm hvis jeg klemmer skikkelig hardt! :-) He he!

Ikke kastet opp ennå i dag:) Merker ingen ting nå, så det var sikkert medisinene og psyken som gjorde sitt i går.

Er det fler en meg som føler at men rett og slett tetter igjen alt nedi der med denne crinone kremen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...