Gå til innhold

Er dere glad for å betale skatt???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For en gangsskyld så er jeg det. Det å kunne være med og bidra til samfunnet og det å kunne være en del av det. Deillig følelse

Har gått hjemme i ca. 4 år, og endelig klart og kommer meg ut i jobb. Trodde aldri at jeg skulle bli glad for å være med å betale skatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næh, glad for er vel å overdrive, men som en som er for veldferdsstaten, så betaler jeg den uten å mukke noe særlig. Jeg ville jo ikke ha byttet heller tross alt, men klart det er noe surt å se at en stor del av inntekten liksom bare "forsvinner" her måned ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke så altfor mye på skatten før, men når en plutselig blir syk, setter en veldig pris på ordningene her i Norge. Så ja, skal jeg føle noe ovenfor skatten må det være at jeg er glad for å betale skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Skatten gir meg og min familie en trygg hverdag, der vi kan være trygge på at skolen ikke går konk, der vi får legehjelp hvis det skjer en ulykke, der noen leter etter oss hvis vi går oss fast i fjellet, der vi får livsnødvendige hjelpemidler og legemidler uten at det koster oss noen ting, der svangerskap og fødsel er gratis osv.

 

I andre land må du framvise forsikringspapirer før de syr kuttet i hodet ditt, du må betale dyre skolepenger og du må spare så barnet ditt kan gå på college, fjellet er privat så du risikerer å bli skutt om du går deg en tur, eldre må spare så de kan kjøpe seg rullestol og rullator osv.

 

Ja - jeg betaler skatten min med glede. Skatt betyr velferd for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du som betaler 16500 i måneden i skatt, da tjener du nok rimelig bra vil jeg tro! Min mann tjener over 1 million i året, han skatter mellom 440.000 - 520.000 i året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit.

 

Vi får veldig mye velferd igjen for de pengene synes jeg, har selv et handikappet barn, besteforeldre på sykehjem og har vært sykemeldt en periode av livet mitt.

 

Den tryggheten vi har her i landet, om hjelp når barna blir syke, sykepenger vi faktisk kan leve av, gratis skolegang osv osv er verdt de pengene vi betaler inn i skatt.

 

Så jeg er på ingen måte for skattelette, synes heller politikerene skulle konsentrere seg om mest mulig vettug bruk av de pengene de får inn så skole, eldreomsorg osv kan bli enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glad jeg betale skatt så lenge jeg kunne i hvertfall, siden jeg ble syk og derfor nå er på AAP og kansje i verstefall ender opp ufør i en eller annen grad. Betaler skatt av den inntekten jeg har nå også selvsagt. I tillegg betaler jo mannen min mye skatt siden han har høy inntekt.

Nå som jeg selv var uheldig og ble syk så ser jeg virkelig verdien og viktigheten av et velferdssamfunn. Noe alle skattebetalere også bør tenke over er at livet kan snu, så er det en selv som trenger hjelp og ytelser fra velfersstaten. Men jeg har alltid betalt min skatt uten å klage, jeg har bidratt så langt som mulig og jeg kjemper for å komme 100% tilbake igjen hvis bare kroppen vil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg betaler skatt med glede! Er glad for å kunne være med å bidra til at man slipper å reise hjem fra føden med ungen OG ei regning i hånda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med måte. Min mann betalte i fjor over 600.000 i skatt. Det syns jeg er helt absurd. Burde vært en grense for hvor mye staten skal ta av penger vi selv har jobbet for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en velferdsstat skal fungere må man jo betale etter evne da, selvfølgelig må en som tjener 3 mill i året betale større den av pengene i skatt enn en som tjener 150.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det burde være ett tak en plass. Den som tjener mer, har sannsynligvis mer lån, og har tross alt brukt tid på sin egen karriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men mange personer har bedre forutsetning for suksess fra barnsben av, og det er vel ikke bare greit at man skal sitte å meske seg i penger fordi man har rett utdannelse og rett lønn. Det finnes mange hardtarbeidende mennesker, som ikke får mye penger for den innsatsen de nedlegger.

 

At det finnes smutthull som de rikeste benytter seg av, er forkastelig. Mennesker som tjener absurd mye penger, bør bidra framfor å være 0-skatteytere.

 

Jeg betaler 36 prosent av min lønn med glede, for det ville kostet meg like mye om vi ikke skattet. Alle ting må finansieres på et vis, og la de rike bli rikere og de fattige bli fattigere er ingen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeglad for at jeg bor i et samfunn hvor man betaler etter evne og mottar etter behov!

 

Hører mye elendighet om både skole og helsevesen, men etter å ha opplevd det verste foreldre kan, å miste vår nyfødte, er det en trøst i ettertid å vite at alt som kunne bli gjort, BLE gjort, og det uten å bringe økonomi på banen en eneste gang!

 

Tenk om vi måtte frem med forsikringen før ambulanseflyet kom, eller når det sto 8-10 leger og sykepleiere og tok oss i mot på Rikshospitalet. Eller når alt håp var ute og vi fikk ambulansefly hjem, sykepleiere med helt inn i stua og alt lagt til rette for at gullet vårt skulle få sine siste dager på jorden i trygge omgivelser i hjemmet.

 

Jeg er så takknemlig for å bo i Norge, og jeg skal ALDRI klage over en eneste skattekrone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk. Utrolig nok er mange av de som syter høyest over beskatningen i Norge, de som suger mest til seg av skattekronene. De som faktisk har bidratt langt mindre, enn de har fått tilbake. Go figure!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann kommer ikke fra noen rikmannsfamilie. Han reiste alene til utlandet, og jobbet ræven av seg for sin utdannelse. Han har mye lån, som følge av dette.

Det er faktisk ikke snakk om hvor man kommer fra, det er snakk om hvor man kommer...

Jeg syns det er helt feil at folk med høy lønn, skal betale over 300.000 i skatt i året! Da har de jammen bidratt så det holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da riktig at de som er rikest smyger seg unna?

De betaler skatt av formue, men får inntekten ned i 0 og derav ingen skatt.

Skulle vært at alle bidro.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit, men det kunne vært mindre, når man jobber så mye og det forsvinner en så stor del av inntekten til staten så føler man seg unektelig litt oppgitt, særlig siden vi kunne trengt litt mer av lønningene våre selv. Skjønner ikke hvorfor de skal rappe til seg så forbanna mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler mer enn gjerne skatt! Dette er en av grunnene til at Norge er et av verdens beste land å bo i! Jeg har selv nytt godt av disse godene når jeg har vært syk og når jeg fikk utdanningsstønad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gladelig skatt. Vi har to vanlige lønninger og betaler "normal" skatt.

 

Sønnen vår er 4 år og har hatt to hjerteoperasjoner. Vi har fått all den hjelpen vi trenger. I tillegg kommer en haug med sykehusopphold, syketransport osv.

 

Så kommer lillesøster med hoftefeil, og et team står klare! Det er jo flott?? Time til UL, så videre til ortopedisk service, tilpasset skinne og vips så er vi i gang med behandling!

 

Ikke ei krone ber de om. Vi hadde vært konkurs hadde vi bodd i et land uten denne skatteordningen.

 

Operasjonene (kun timene på operasjonsbordet) til sønnen vår har kostet 300 000 og 500 000 kr. Bare det å starte hjerte- og lungemaskin koster 60 000.

(jeg måtte jo spør og grave om dette...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...