Gå til innhold

Partner uten evne eller vilje til å snakke om vanskelige ting

Anbefalte innlegg

Jeg blir sprø. Samboeren min har ekstremt liten vilje til å snakke om vanskelige ting. Han vil at vi bare skal late som alt er ok (og hans idè er da at tilslutt blir det det). Han har vokst opp med at hvis noen var sinte, var det bare å være på rommet (lenge nok) så var alt ok når man kom ut igjen. ser dette mønsteret tydelig hos ham. Jeg på min side er vant til å skvære opp, og kommer ikke videre. Slik det er nå har vi masse konflikter som ligger og ulmer (hvertfall i meg). Har prøvd ulike innfallsvinkler for å få ham til å åpne opp, men han gir null respons (feks hvis jeg har skrevet til ham for å forklare hva jeg føler, får jeg ikke noe svar). Nå er jeg så lei av å dra kommunikasjonslasset, og har i dag sagt til ham at nå gir jeg meg. Skal ikke ta opp problemer og tanker mer, skal bare late som alt er ok. Vi har ikke noe intimt sammen for tiden (et av problemene), og nå orker jeg ikke prøve å være kjæreste mer. Føler at ved å gi etter for dette tar jeg drepen på forholdet vårt (som hvertfall i mine øyne allerede henger i en tynn tråd) men jeg klarer faktisk ikke dra i ham mer. Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, mest syte litt.. Og kanskje noen med u-kommuniserende partnere kan ha noen innspill..

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...