Gå til innhold

Du som kjører barnet ditt til skolen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Herregud, så tåpelige dere er. Alle skjønner vel at jeg ikke mener at en 6-åring skal gå over en mil til skolen hver dag, hva er motivet for "misforståelsen" egentlig?

 

Vi kjenner vel alle til tettbebygde steder hvor det ligger en barneskole rundt hver sving, og ingen av barna har mer enn noen få hundre meter å gå. Likevel så er det trafikkø inn til skolens område, og da kan man jo ikke la barna gå når det er så mye trafikk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kjører ikke jeg barnet til skole, for jeg har ikke skolebarn. Jeg går derimot mitt barn til barnehagen (hun går selv) snaut 1 km. Da jeg gikk på skolen gikk vi 1,7 km (fra vi var 7 år) hver vei hver dag. Måtte gå omvei pga farlig trafikk og krysset også vei med tungtrafikk. MEN vi lærte oss trafikkreglene og hadde "øvd" oss med foreldrene våre i forkant. Jeg hadde av og til følge med noen mesteparten av veien, men ikke bestandig da de andre barna i gata var større enn meg. Det var jo ikke noe SFO så vi gikk ikke samtidig. (et såkalt nøkkelbarn....)

 

Jeg er enig i at barn som ikke får gå til skolen, går glipp av noe verdifullt. Friheten, ansvaret og alt man kunne finne på underveis blir borte.

 

Jeg tror hi kanskje mener en del burde tenke på det. Jeg vet om folk som kjører ungene sine til skolen helt opp i tenåra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...