Gå til innhold

Du som kjører barnet ditt til skolen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har du tenkt på at det er du som lager trafikken du er redd for at barnet ditt skal ferdes i, slik at du må kjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen har skolevei langs hovedveier inn/ut av by og noen har ingen å gå sammen med. Noen har ikke rett på buss selv om det er mange km til skolen. (ja faktisk, men grunner for det)

 

Men enig i at de som bor noen hundre meter fra skolen kan gå sammen med naboene/vennene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke stort valg jeg siden vi bor alt for langt til å gå til skolen, og jeg synes ærlig talt at mitt barn som ikke engang har fylt 6år er alt for lita til å ta skolebussen. Dessuten må jeg uansett kjøre søsteren i barnehagen i samme tiden, barnehagen ligger i nærheten. Vi parkerer stort sett ved barnehagen og går de siste meterene til skolen av praktiske årsaker.

Hadde vi bodd nært nok skolen og barnehagen så hadde vi gått selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at det ikke er noen som kjører barna sine på skolen for at de synes det er gøy!

Mine grunnet til å kjøre barnet til skolen er som følger:

*Vi reiser hjemmefra 50 min før bussen kommer, hvis den kommer. Neste buss går fire timer etter skolebussen. Sånn er det å bo litt utenfor Oslo.

* Hvis skolebarna skal ta bussen må de krysse en ouversiktig vei med 80 sone. Brøytingen på vinteren er så som så og nei, bussskur finnes ikke, fotgjengerfelt finnes ikke tror faktisk ikke det er et skilt som sier busstopp engang der.

* Jeg må kjøre forbi skolen for å komme på jobb uansett, så hvorfor skal jeg utsette barna mine for en større fare enn de barna som bor ti meter unna skolen og har fotgjengerfelt, gangsti, 40 sone og 70 skilt som informerer om at det er skole der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at det ikke er noen som kjører barna sine på skolen for at de synes det er gøy!

Mine grunnet til å kjøre barnet til skolen er som følger:

*Vi reiser hjemmefra 50 min før bussen kommer, hvis den kommer. Neste buss går fire timer etter skolebussen. Sånn er det å bo litt utenfor Oslo.

* Hvis skolebarna skal ta bussen må de krysse en ouversiktig vei med 80 sone. Brøytingen på vinteren er så som så og nei, bussskur finnes ikke, fotgjengerfelt finnes ikke tror faktisk ikke det er et skilt som sier busstopp engang der.

* Jeg må kjøre forbi skolen for å komme på jobb uansett, så hvorfor skal jeg utsette barna mine for en større fare enn de barna som bor ti meter unna skolen og har fotgjengerfelt, gangsti, 40 sone og 70 skilt som informerer om at det er skole der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seksåringer som har mer enn 2 km skolevei har rett på gratis taxi selv om det går skolebuss på strekningen.

 

Så det var litt usakelig, 14.08. Lyst på en krangel kanskje?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å har de det?

Hva hadde det hjulpet, siden da måtte jo taxien ha kjørt barnet til skolen, er en taxi bedre enn en privat bil?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 400 meter å gå til skolen, men jenta sitter ofte på likevel. Jeg kjører jo forbi der, så hvorfor ikke? Skal hun gå til skolen, samme vei som jeg kjører, på samme tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utg punktet for at barn skal gå til skolen. Her vi bor, er det 1,5 km å gå til busstoppet. Det bor få barn her, så det er ingen større barn som kan ta seg av de små.

Derfor kjører vi heller til skolen selv, så er vi sikre på at hun kommer seg dit... Er 1 mil til selve skolen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke?

 

1. Ungene har bare gått av å spasere/få frisk luft.

2. De får brukt pittelitt energi før de skal sette seg på skolebenken.

3. De går glipp av opplevelser langs skoleveien, som de kun får sammen med andre unger etc.. (å plutselig oppdage en snegle, ei marihøne, en katt e.l.)

4. De blir selvstendige

5. De andre ungene som går slipper all trafikken langs skoleveien, og all den "slipp av og på".

6. Du får bedre tid til egen jobb..

 

Jeg har en i første klasse og en i andre klasse. Nå går de sammen. Fant fort sammen med noen i fjor som han eldste kunne gå med... og de dagene han gikk alene, så møtte han kjente på veien...

Jeg har vel kjørt til sammen under 10 dager... og det inkluderer de første dagene, da vi ikke var så godt kjekt...

De synes det er en selvfølge å skulle gå til skolen.. og det gjør heldigvis mange andre også...

Det er ingen skoler her i byen som har så lang skolevei for de fleste av elevene sine.. og ingen av de har god nok "løsning" på parkering/kjøring til og fra, så det blir mye dårlige trafikksituasjoner rundt skolen.

 

Jeg skjønner at noen MÅ kjøre... men synd at noen velger å kjøre, for det er så mye bilder rundt skolen, og så er de med å lage trafikken. Og en del foreldre er direkte farlige.. så lenge de har sluppet av sin egen unge og ventet på han/henne, så blåser de av gårde.. Det er IKKE til å tro..

 

Jeg er VELDIG glad vi bor slik at de kan gå.. jeg har gutter, og de har sikkert nok lopper i blodet, til at de bør få ut litt før skoletimen begynner :D og de har godt av lufta og turen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange som kjører barna sine f.eks når det er dårlig vær, jeg er en av de som ikke mener det finnes dårlig vær, bare dårlige klær og late barn......og uheldigvis en haug med foreldre som synes synd på barna sine som må kle seg opp med regntøy så tidlig på morningen.....de er vel bare late selv.

 

 

PS jeg snakker ikke om de som har 1mil å gå, men til de som bor innenfor det vi kaller normal skolevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk innlegg. Dette er totalt forskjellig for hvert eneste barn der ute i vårt lange land, så noe så nepete har jeg ikke hørt før..

 

Vi bor i ved en sterkt traffikert vei, at jeg svinger utpå veien og kjører i akkurat 80 og 60 km etter hva som er fartsgrensen og er klar over at skolen begynner om 10 minutter og kids er ute langs veiene er vel strengt talt ikke det som er trussel for barna..?

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører mitt barn til skolen - selv om han har ok skolevei.

Det kommer av den grunn at jeg skal samme vei når jeg skal på jobb.

Blir for dumt å sette meg i bilen, mens 6-åringen må gå.

Hele nabolaget på ca 200biler kjører forbi skolen. Det finnes bare en vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på, HI, at det kanskje er DITT barn som gjør at MITT barn ikke KAN gå til skolen...? Etter to år med voldelig mobbing ser vi ikke noen annen løsning enn å kjøre han.. og vetu da DRITER jeg i om det blir en bil til på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal mobberne vinne da? Nei, det pågår en sak hos politiet, hvor vi har anmeldt både skolen, elever og foreldre. Mobberne får nå ikke lov å gå samme vei, men desverre er det dårlige minner som gjør at han ikke vil gå veien. Gutten vil absolutt ikke bytte skole, og har fått noen gode venner på skolen som desverre ikke bor samme vei. Men det hender faktisk at disse barnas foreldre kjører de til oss på morgenen slik at de går sammen med sønnen min. DET er gode venner det ! Og da kan det bli både to og tre biler ekstra på veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...