Gå til innhold

Middags tips for de Kresne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger middags tips og Oppskrifter.

 

Har en veldig, VELDIG kresen mann som ikke er noe særlig glad i "grønt for" Jeg kunne selvfølgelig ha dritet i at han er kresen, han får bare plukke ut det han ikke liker eller takke med det han får!

 

Har gjort det før, men jeg vil lage noe som alle kan like. Da tenker jeg ikke på for eksempel kylling lår også en haug med salat med masse dilldall i. Vet godt at bare kyllingen blir spist men ikke salaten.

 

Poteter spiser han, råe gulerøtter spiser han. Spiser ikke fisk.

 

vær så snill hjelp meg med GODE oppskrifter for de kresne, har funnet pølsegrateng, men vil ha flere tips... Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har til en hvis grad samme problem - bortset fra at fisk er ok her i huset.

Kan jo foreslå:

-Wok. Det accepteres av alle hos oss.

-Taco. Fordelen er, at man kan plukke det man vil selv.

-Goulash (eller hvordan det staves...). Det inneholder litt grøntfor og smaker veldig godt om man lager det selv.

-Hjemmelaget pizza.

-Fyllte pannekaker. Lager en kjøttsaus m paprika, løk, persille, tomat og krydder og legger i pannekakene. Legger dem i langpanne i oven. Kan ha ost på toppen om man vil. Kan varieres etter smak.

-Pølsefat i ovnen: Legg pøseskiver lagvis med skiver av kokte poteter. Hell tomatsaus over og stek i ovnen.

-Stek småkjøtt (valgfri type) med løk, sopp/gulerøtter/bacon/paprika (etter smak) og evn diverse krydder. Hell matfløte over og la det småkoke en tid.

 

Håper det kan gi litt inspirasjon.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...