Gå til innhold

Dere som JOBBER i barnehage, hva tenker DERE om kaffe i barnehagen da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Foreldre som tar en kaffekopp eller blir lenge og skravler. Er det bare koselig og greit eller vil dere ha oss foreldre fortest mulig ut igjen??

Selv har jeg god tid om morgenen og kunne i blandt tenke meg og bli litt, f.eks når de alleredet er ute når vi kommer. Men vet liksom ikke om det er greit eller upassende og sette seg ned på benken og skravle litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er hyggelig nok det, men med 150 barn så er det jo litt spesielt. Vi har foreldrekaffer. DRikk kaffe der. Ikke i arbeidstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! HI fra den andre tråden her. Folk tok jo helt av å trodde foreldrene satt der i flere timer. Det er snakk om en ti minutters tid og det er kun foreldrene som drikker kaffe, de ansatte holder på med barna. Bare sånn til info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI i den andre tråden. Greit at foreldre sitter i 10 minutter, men husk at foreldrene kommer mellom f.eks 7.30-10.00. Dvs da at det er foreldre der i 2,5 timer, altså arbeidstiden til de ansatte. Det er da de ansatte skal ha full fokus på barna. Hadde alle foreldre levert 7.30 og blitt 10 min hadde det sikkert vært greit, men jeg kan tenkte meg at de ansatte har lyst å komme i gang med dagens aktiviteter, ikke ha kaffedrikkende foreldre der i 2,5 timer for å sette det på spissen.

 

I tillegg, det forstyrrer barna veldig. Barna er ofte helt annerledes når foreldrene ikke er der. Utorlig uting at foreldre sitter igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he,he har gjort det. Satt der ved frokostbordet og drakk kaffe mens ansatte var opptatt med barna. Jeg satt ved bordet sammen med ei jenta som går i samme avd som barnet mitt. Hun satt og spiste frokost mens jeg drakk kaffe. Satt og snakket litt med henne, og plutselig gikk tiden. Tror jeg satt der i ca 1 time. Glemte tiden helt for det var så deilig og avslappende å sitter der og bare glo liksom. Ingen av ansatte så surt på meg tror jeg...Skulle ønske jeg kunne gjør det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel hi først og fremst ute etter å høre hva de som JOBBER i barnehage mener om saken, ikke hva foreldrene tror de mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg jobber i bhg. vi hadde det en stund at foreldre kunne avtale med oss om at de kunne oppholde seg i bhg sammen med barnet sitt en lengre stund enn bare ved levering og henting. det vil si være i aktivitet sammen med barnet sitt, ikke drikke kaffi. dette ble da avtalt med oss ansatte om når det passet. det var kun en mor som benyttet seg av det tilbudet, resten bare leverte og hentet som normalt. jeg vil tro at når foreldre sitter på tur og drikker kaffi en hel formiddag vil hindre at aktiviteter og andre ting skal foregå. vi arrangerer foreldrekaffi der foreldre kan være sosiale sammen med andre foreldre og ansatte. dette for at foreldre kan bli kjent med hverandre sidn ikke alle har en omgangskrets i nærområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt blandet.

Jeg syns det er ok, men har hatt foreldre som reagerer på at andre foreldre er der. De får høre om hva sitt barn gjorde i bhg. av andre foreldre og føler seg overvåket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Har noen ganger kommet for å hente datteren min mens hun fortsatt sover og da har jeg blitt tilbudt en kopp kaffe mens jeg venter på at hun skal våkne.

De som jobber i barnehagen er veldig greit og trivelig. Snakketøyet har de også god kontroll på så jeg regner med at når det passer dårlig å vente inne så sier de fra.

 

Koselig å få snakket litt med de som jobber der når man ikke har hastverk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er koselig om foreldrene tar seg tid til en kaffi på morgenkvisten, spesielt om det er under frokosten vår, da har vi litt mer tid til å prate med dem. De må gjerne være hos oss når vi starter aktiviteter også, men da har vi voksne som regel ikke tid til å prate noe særlig med dem. Koselig at de tar seg tid til å se hva vi driver med i barnehagen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm....er litt delt.

vi hadde en pappa som var arbeidsledig og selskapssyk, og som ble værende i opp til en time. han var ikke i lek med datteren, men satt seg ved en voksen og skravlet. han var en koselig mann, men jeg syns det ble litt lenge, ofte.

dette skjedde ca en gang i uka i et par måneder. når han ikke satt seg til, ville han ofte småprate en stund ute i gangen ved levering. igjen; veldig koselig, men vi har ikke tid! :-)

 

ellers syns jeg det er koselig at foreldre er hyggelige og vil slå av en miniprat, men avbryter selvfølgelig når jeg merker at det tar av barnas tid - og det gjør det jo veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med en prat med foreldrene, men kaffe drikker vi ikke inne på avdelingen, ikke bra med glovarm drikke og små barn. Om en forelder har lyst til å ta en prat er det bare å se ann situasjonen. Om det er rolig så gjør det absolutt ikke noe, men om vi har mye å gjøre kan det bli slitsomt. Vi har jo mange barn å være sammen med. Prøver alltid å ta meg tid til en prat ved levering, og spesielt henting om hvordan dagen har vært osv.

 

Har alltid noe å fortelle om akkurat deres barn, og det tror jeg alle foreldre setter stor pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i barnehage, men kan ikke dy meg for å svare!

 

Hva i all verden har en varm kaffekopp å gjøre blant en haug med lekende barn?

 

Jeg blir helt svett når folk sitter med smårollingene på fanget og drikker kaffe. Har sett hva en liten kopp varm kaffe kan gjøre med en liten barnehånd for mange år siden (veldig glad det var hånda og ikke ansikte e.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi drikker kaffi eller te, men drikken er ALDRI glovarm. vi har som regel at vi lar den stå på benken til den blir "ufarlig". - hvis vi absolutt MÅ ha kaffi eller te utenom pausen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...