Gå til innhold

Bruker barna deres lue med snøring i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Ja, det har hun gjort. Barnehagen har heller ikke sagt noe om luer, men om de skulle gjøre det ville jeg nok krevd at de informerte foreldre ordentlig før de ødela klær som gjerne koster en del...

Og nei, jeg synes ikke luer skal bli gjort til noe farlig... synes det er mange hysteriske foreldre der ute, for ulykker kan skje uansett hvor mange forholdsregler man tar, det er bare sånn det er (men det skjer heldigvis ikke i de fleste tilfeller). Og er du en av de foreldrene som er hysteriske, så kjøp lue uten snøring, enkelt og greit.

Fortsetter under...

Så dumt å kalle andre hysteriske. Når flere barn har omkommet pga noe er det vel helt naturlig at en tar det til etterretning. Finner det uforståelig at noen ikke bryr seg. Er det det samme som at det ikke er så nøye?

Ja, jeg kan faktisk ikke forstå at noen foreldre ikke tar dette på alvor! Helt ufattelig...

Selvfølgelig er det sagt i fra om på forhånd at hvis det dukker opp barn med snøreluer så blir snørene borte, de vil selvfølgelig ikke at barn skal bli utsatt for slike ulykker i deres banehage selv om enkelte foreldre tydeligvis ikke bryr seg.

Jeg synes det er flott at de tenker slik i podens barnehage!

Før jeg begynte være her inne var jeg ganske sikker i min sak om at barn hadde det best hjemme med mamma eller pappa til de var ca 2 år. Nå er jeg blitt overbevist om at det motsatte er tilfelle i veldig mange tilfeller. Ikke fordi mange har kommet med så mange gode argumenter i debattene rundt barnehage eller ei, men fordi mange barn antagelig har det best i bhg hvor deres beste blir prioritert.

Annonse

alt som finnes der ute i verden kan være farlig?

hadde desse luene ikke vert lovlige , hadde dem heller ikke vert produsert, av de store klesforetingene.

satt på kanten.. skal du nekte ditt barn å spise? i tilfelle det kan kveles?

hadde noen klippet av snorene på min sønns lue.. hadde jeg krevd erstating.

Mye som er produsert som ikke er lovlig så utrolig dårlig poeng.

Ja, mye kan være farlig men når noe gjentatte ganger viser seg være skadelig gjør en jo det en kan for å unngå at det skjer egne barn?! For all del, bruk både hettegenser og hjelm i trærne hos dere men å kalle andre for hysteriske blir helt lavmål.

Sykelig er vel heller de som ikke bryr seg.

"Skjer det så skjer det". Hva er det slags innstilling når det gjelder barna sine? Sier det igjen; jammen bra det fins bhg som kan ta vare på mange barn.

Annonse

bruker dere redningsvest til småbarn på stranda, eller ved grunnt vann?

da kan det hende at dersom barna ramler uti på grunt vann, med ansiktet ned, ofte så vil ikke rednigsvesten snu seg..

bruker du sele på barna i vogn?

er de for slakke, og barnet reiser seg, kan de ramle over å kvele seg.

det er mye som kan være en risiko.

men sannt å si.. småbarn 0 - 3 år.. er det ikke så mange som er så langt fremme i motorikken at de klarter i trær.

mange foreldre/bhg er for hysteriske..

ytterst få ulykker som skjer i bhg,de fleste skjer faktisk hjemme.

Vil ikke si at foreldre som bruker snøreluer på barna sine og hettegensere ikke bryr seg. Det er jo helt merkelig å si.

Kanskje drite i å få barn i utgangspunktet? Hittil ingen som har overlevd nemlig så galt går det uansett.. Eneste måten å skåne på er å ikke få barn.

Hva skal man gjøre?

Unngå å ha barna ute om sommeren pga biestikk..

Unngå snøreluer pga det har hendt at et barn har blitt kvalt..

Unngå hettegensere pga kvelingsfare?

Unngå hjelm pga kvelningsfare? Bedre å slå hode i asfalten da ja.. klart det..

Unngå det i barnehagen ja! Hjemme? Nei det vil jeg ikke si!!!!

Ta det ikke helt ut av kontekst! Det er å bruke det i barnehagen det er snakk om, der de er for få voksne til å ha øynene på ALLE barna hele tiden....

Skal du på død å liv argumentere FOR at de skal bruke klær og utstyr som kan utgjøre en fare for barnet ditt og andre barn i barnehagen?

Er det ingen her som ser forskjellen på hjemme og i barnehagen???

WOW!

Har jobbet i et par bhg nå og har ikke vært borti at noen har nektet barna å gå med lue med knytting. Vi har oppfordret foreldrene til å unngå hettegensre og helst ha jakker/regntøy med avtagbar hette. Men det er det.

Og hvem knytter igjen luen så hardt at knuten ikke løsner hvis det skulle skje en ulykke?

Jeg knyter aldri en lue stramt igjen, og har en enkel knute som lett åpnes.

Er da måte på hvor hysteriske man skal bli.

Hva gjør dere på vinteren da, når man må ha på lue ute? Hvis barnet pleier å ta av seg luen, er snøring ofte den eneste løsningen. Men om det ikke er lov, må jo barnet være inne hele vinteren, for ute uten lue kan det ikke være, da vil det få ørebetennelse.

Kan du lære meg en knute som holder barnet ifra å åpne den ved å dra i en snor og som åpner seg hvis den blir strammet fra "toppen" som hvis den setter seg fast i et lekestativ el.lign?

En slik knute har jeg aldri hørt om faktisk!!

Det går faktisk ann å lære små barn å ikke ta av seg luen i fra de er ganske små altså.... Akkurat som du lærer barnet å klappe, spise med skje, ikke ta av seg sokkene ol.

Må dere slutte å gjøre dere dummere enn dere er!...

Verken nåværende eller den bhg vi har nå har sagt noe på verken hettegensere eller luer med snøring.

Jentene mine bruker begge deler.

Jobber selv i bhg og har heller ikke noe forbud mot dette der.

Så hvis ikke noen i barnehagen sier at det burde gjøres, så kan man ikke tenke selv å faktisk passe på at du som forelder faktisk gjør det du kan for at tragiske ulykker som kunne vært unngått ikke skjer????

Håper du har noen som kan fortelle deg alt du må gjøre for du kan jo tydeligvis ikke tenke selv....

Så hvis ikke noen i barnehagen sier at det burde gjøres, så kan man ikke tenke selv å faktisk passe på at du som forelder faktisk gjør det du kan for at tragiske ulykker som kunne vært unngått ikke skjer????

Håper du har noen som kan fortelle deg alt du må gjøre for du kan jo tydeligvis ikke tenke selv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...