Gjest Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Tenker å gå til anskaffelse av ny bæresele, der jenta vår på kan sitte på ryggen, og bruke en god stund frem i tid. Tror sele blir et bedre alternativ enn bæremeis(?). Men hvilken skal jeg velge?? Viktig at den er god å sitte i, at babyen/barnet trives i den, og ikke minst at den er god å ha på for den voksne. Og at det ikke er for vanskelig å putte ungen i selen på ryggen selv om hun bare er 8 mnd (og 10 kg). Hva er deres erfaringer med å bære på ryggen? Trives de, eller får de for liten oversikt så de kjeder seg slik at de begynner å sutre og dra deg i nakkehårene istede?
Jojo x3 Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 Vi har brukt bæremeis fra de kunne sitte selv, syns det er topp og ungen sitter godt. Er selvfølgelig viktig å kjøpe en som sitter godt på ryggen og hvor ungen sitter passe høyt og har fotstøtte. Det jeg syns er greit med bæremeis er at når jeg skal på tur i skog og fjell har jeg bagasjeplass, det har en ikke med bæresele. Så kommer kanskje litt an på bruk. Denne gang kjøpte vi ergo carrier og er veldig fornøyd med den, men minsten er så liten ennå at jeg ikke vet hva jeg syns vil være greiest når han blir eldre.
Gjest Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Dytter litt her, vil gjerne ha flere svar... Ang bæremeis- er ikke de litt store og tunge? Tenker å bruke det på bussen, i byen, eller når jeg er hjemme og vesla ikke vil ligge på gulvet. PS- jeg er forresten ikke så stor verken i høyde eller bredde, så må ha noe med et hoftebelte som sitter greit likevel.
Jojo x3 Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Til hjemmebruk ville jeg gått for bæresele! Men sånn ellers, bæremeis er ikke tungt. Jeg er heller ikke noe stor, men fungerer veldig fint for meg. Men som sagt, bæremeis bruker jeg helst på fjellturer og lign.
Busy_bee Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Jeg har manduca bæresele til min mini. Har ikke brukt den på ryggen enda, men den har godt hoftebelte som sitter godt når jeg bærer på magen. Regner med det fungerer like fint på ryggbæring. Jeg er heller ikke så veldig stor (ca. 160 cm), men manducaen passer fint til meg ihvertfall. :-) Den er veldig god og bære i hjemme og når vi er ute og handler etc. Tror kanskje ikke jeg hadde dratt på fjelltur med den. Det er jo ikke plass til noe annet enn barnet oppi som noen andre her nevner. Men vet det er flere som synes den funker fint til det også.
Gjest Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Hadde egentlig lyst på manduca, prøvde den i dag, men den passet ikke min kroppsfasong desverre
Gjest Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 Takk for at dere tok dere tid til å svare, jeg skal dra til en babybutikk og se om jeg får prøvd noen tror jeg
Busy_bee Skrevet 10. september 2011 #8 Skrevet 10. september 2011 Tror Beco og Ergo har veldig like seler. Kanskje de passer bedre? Det beste er nok som du sier og prøve forskjellige dersom du opplevde at Manducaen ikke passet særlig bra.
A_K Skrevet 11. september 2011 #9 Skrevet 11. september 2011 Hei! Jeg anbefaler Ergo baby carrier selen. Baby kan bæres på mage, rygg og på siden. Tror det finnes en "sportsversjon" av Ergo som visstnok er litt bedre for menn å bære med fordi den kan reguleres ut litt større jeg har skjønt at bæremeis først er ok å bruke når barnet sitter ordentlig stødig selv. Ergo kan brukes til barnet er ca 20 kg mener jeg å huske. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå