Gå til innhold

Guttenavn er så utrolig vanskelig, men lurer på om vi har landet på Magnus...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har dårlige assosiasjoner til navnet. "Kjenner" en fra oppveksten, og han var ikke akkurat noen pen gutt for å si det sånn, han hadde ikke helt utseende med seg. Stygt og si ja, vet det, men sånn er det bare.

 

Så det hadde vært helt uaktuelt å kalt mine barn for det.

Liker i grunn ikke navn med -us ending sånn generelt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt perfekt hvis dere vil ha enkelt og tradisjonelt. Jeg syntes også det var vanskelig å finne guttenavn.. Landet også på noe enkelt, men som jeg ikke egentlig følte så mye for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to menn med navnet Magnus og de er bare fantastiske begge to. Liker navnet veldig godt også fordi det er tradisjonelt enkelt men med et snev av seriøsitet. Hvis jeg tenker på Magnus så tenker jeg morrosom , trofast , inteligent , posetiv, engasjert og seriøs..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker Magnus godt. Har en på 10 år.

Magnus begynner å bli ett populært navn. Synes flere og flere bruker det siste 5år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode assosiasjoner med det navnet. Kjente en gutt som het det, og han var bare god tvers igjennom.

 

Men det viktigste er jo hvilke assosiasjoner dere har med navnet. Enkelt og tradisjonelt navn er det jo klart at det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus er KJEMPE FINT!!! Tidløst og bra. Kan være både baby og voksen mann med det navnet om du skjønner. Gå for Magnus. Jeg har en Marius selv, men vi hadde Magnus som et alternativ nr. 2 (men så kom et vennepar oss i forkjøpet ;o)

 

Magnus er flott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kalt gutten min Magnus. 1. Fordi det er intetsigende og kjedelig... 2. Fordi de fleste ikke klarer å si det ordentlig; sier MANGnus og ikke MAGnus. Talentløst! Spesielt når foreldrene også gjør det.

 

Huff, nei jo mer jeg tenker på det navnet, jo mindre liker jeg det. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Magnus som er 2 år, og synes navnet er kjempefint :)

Sammen med Magnus vurderte vi Even og Eskil, men samboer ville kalle ham Magnus siden det var et "stødig navn, ikke sukkersøtt, og passer til en baby, barn og voksen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Mangnus har jeg ikke hørt før. Skjønner ikke at det er så vanskelig å si "Magnus". Min far (som er død) kalte sønnen min for "Maggnuus", så det går visst an å vri på et enkelt navn som Magnus på flere måter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her i nordland sier hvert fall alle jeg kjenner, Mangnus. Finere enn MAG-nus^^ Selv om navnet i seg selv, ikke lyder bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har faktisk aldri tenkt på hvordan man uttaler Magnus. Bor på Østlandet, og her har jeg aldri hørt noe annet enn Magnus. Men det hadde ikke plaget meg nevneverdt om noen hadde sagt Mangnus... man har da forskjellige dialekter i Norge;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke en dialektvariasjon om man sier Magnus eller Mangnus! Men en talefeil. Blir jo det samme som å si at det går greit at noen kaller sønnen sin Ola når han heter Ole...

 

Jeg hadde IKKE likt det...

 

Bor forresten på Vestlandet selv, alle her sier Mangnus! Stupido!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Magnus på snart tre år.

Jeg liker navnet hans veldig godt, det er et staut og ordentlig navn med historie.

Vi hadde andre alternativer som Mats, Jonas, Andreas og flere, men landet på Magnus etter hvert.

Han er en skikkelig Magnus på alle måter synes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også en magnus. og er kjempe fornøyd med navnet. det passer til baby, barn, ungdom og gammel. det er helt tidløst og vil aldri "gå av moten" som mange av disse "liksomtrendyenavnene". Det er et seriøst navn også og passer til mange norske etternavn. på engelsk funker deg også greit. Det eneste som er dumt med det er at det er mye brukt, kan ikke komme på andre negative ting.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...