Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi gått over til El tester her etter over 4 mnd som prøvere. Siden syklus forje mnd var på 27 mens de vanligste er på 31 og 32 så har jeg testet fra dag 10. i følge kalkulator skulle jeg hatt el enten i går eller i dag men testen viser negativ hver dag. Er det noen som vet om man kan bliforsen å oppfange el selv om jeg tester hver dag innen for en time?

Evt hvor mange av dere har el på et senere tidspunkt enn kalkulatoren viser? Jeg har så lite lyst til å innse at jeg kanskje mangler el, så da prøver vi alle andre muligheter først :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Kan nok ikke svare på akkurat det du spør om, men her er det jeg vet; jeg har brukt el-test for første gang denne uken etter å ha tatt ut hormonspiral. Etter to år uten tanta husket jeg jo ikke hvordan syklusen min var. Begynte å teste på dag 9, fikk positiv på dag 12, i går. Har lest mye på Pernille.info. Står mye bra der altså. Etter tips fra den siden tok jeg el test på ettermiddag/ kveld til samme tidspunkt. Dette fordi det hormonet som el test reagerer på(LH), ikke skilles ut før utpå dagen visstnok. Har lest det flere steder også. Viktig med samme klokkeslett også sånn ca, men det skriver du jo at du gjør. Du kan jo også være en av de som har veeldig tidlig eggløsning eller veldig sen. Men hvis du ikke har sett på den info siden jeg nevner her oppe, så må jeg bare anbefale den på det sterkeste! Lykke til!

Skrevet

Hei og takk for svar :) Ja blir helt tussete av dette, hvor enn man leser står det så mye ulikt. Jo jeg har vært på pernille siden den liker jeg godt :) Nå har jeg tilogmed testen 2 ganger men gjorde det litt feil da jeg trodde man ikke skulle drikke på 4 timer, mens det egentlig var tisse på 4 timer, den var fortsatt neg men det kan jo være fordi jeg har vært på do innen for 2 timer. Jeg har hatt 2 streker på testen tidligere, men altså ingen smil. nå er det typiske el slimet( eller iallfall det jeg trodde var el slim) her men fortsatt negativ test. Så nå begynner jeg både å lure på kroppen og hele testingen. Men får vel smøre meg med tolmodighet til mensen kommer, vist ikke det er positiv test til da blir det nok et lege besøk :) Man hører jo om disse som har så lite utskillelse av graviditets hormon at det ikke slår ut på test før etter lang tid, kan dette også skje ved el siden jeg hadde sterkere streker tidligere enn nå?

Skrevet

Hei :)

Jeg har syklus på 27 dager, begynner å teste dag 11. Hos meg er det faktisk sånnat jeg får el-slim en til to dager før jeg får positiv test. Jeg har brukt el tester i 5 sykluser, synes de fungerer veldig bra. Jeg tester da på ettermiddagsurin. Lykke til :)

Skrevet

Egget kan visstnok bruke fra timer og opp til fire dager på veien ned. Før hadde jeg alltid el innen samme dag som el-slimet kom, absolutt senest innen et døgn. Siste to sykluser har det gått nesten fire dager og vel to dager. Så fortsett å teste noen dager fremover fremdeles - det er fremdeles håp om el denne måneden på deg, tror jeg :)

Anbefaler deg å begynne å tempe også, for da får du fin oversikt over syklusene dine :) Tempingen kan ikke si fra om el på forhånd, men den viser i etterkant at du faktisk har hatt eggløsning fordi temperaturen vil stige 1-2 dager etter at du har hatt eggløsningen. Sammen med el-tester noen måneder så får du veldig god forståelse for syklusen. Fertilityfriend.com har også greie skjemaer og kurver om du registrerer tempen din der - trenger ikke være betalende medlem heller.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter ble veldig glad nå :) Vet jeg ikke burde verken stresse eller klage siden jeg kun er i 4 pp men jeg har ventet så lenge på barn nå. jeg ble første gangs prøver for nesten 10 år siden, men har kun 2 spontan aborter til nå. Så jeg føler det snart MÅ bli min tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...