Sololight Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Jeg fikk nesten litt panikk da jordmor sa jeg hadde 1 cm åpning, og at det var modent og fint! Hun kunne fint tøye åpningen en cm til, sa hun...men jeg var ikke klar! Hehe, 18 dager til termin, så jeg kan fint gå en uke til og bli ferdig med alle småtingene jeg skal gjøre, og ikke minst føle meg klar for fødsel. Men gud så herlig å vite at det er modent, og at jeg mest sannsynlig ikke går over tiden! Har ny time hos jm onsdag neste uke, og DA blir det tøying!!
81-Mamma<3<3 Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 Jeg skjønner deg godt! Tror heller ikke jeg ville blitt strippet enda. Har 22 dager igjen, og er i grunnen sliten og lei. Men likevel,- det er noe spesielt med å gå å vente, få gjort klart alt, slappet av, og vite at: snart... Men er det ikke tidlig å sjekke åpning 18 dager før termin? Min jordmor har aldri foreslått å sjekke meg. Men sist fødte jeg raskt, 8 dager før termin. Så tror ikke jeg har behov for noen stripping heller...
Sololight Skrevet 9. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2011 Jeg har også fått 8 dager før to ganger tidligere, men jeg har hatt kort livmorhals og truende for tidlig fødsel i forrige svangerskap, så derfor har jeg hatt tett oppfølging denne gang. Denne gang var det ikke modent overhode 6 uker før termin (forrige gang hadde jeg 1 cm åpning på den tiden), derfor ba jeg om sjekk igjen nå. Bebis er 8% over snitt i størrelse, så det ville ikke vært noe problem å føde altså :-) Men...som du også sier, selv om man er sliten og gleder seg til å få babyen, er det greit å vente til man er klar..og ikke minst at babyen finner ut at nå er det på tide :-)
81-Mamma<3<3 Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Ja Selv om jeg lurer veldig på om jeg er moden og åpen nå, så vil jeg bare vente å se... Har jo en stund igjen til termin også da.Men hodet er festet, babyen ligger langt ned og presser godt nedover i bekkenet kjenner jeg, så skjønner ikke annet enn at det må modnes av dette Det kan jo faktisk bli fødsel hvert øyeblikk for oss begge! Men jeg tror nok jeg må vente litt til. Er vell lite sannsynlig å få 22 dager før termin.
Sololight Skrevet 9. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2011 man bør vel ikke forvente noe såpass lenge før termin, men likevel må man jo være klar over at det KAN skje :-) Jeg hadde ingen forventninger om tidlig fødsel frem til jordmortimen i går, men jeg kjenner jo nå at jeg er redd det kan skje når som helst. Ofte er det kanskje like greit å ikke vite...;-) Er på reise alene, 3 timer fra sykehuset, og synes ikke det er spesielt gøy å være her uten mannen. Men skal heldigvis hjem i morgen:-) Da blir det vasking og rydding og ordning av alt jeg ikke har rukket å gjøre klart til bebis kommer. SÅ kan jeg begynne å vente på fødsel! :-)
Sololight Skrevet 9. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2011 Ser forresten av vi begge skal føde på SUS. Kanskje vi treffes? :-)
81-Mamma<3<3 Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 så spennende Ser det er et par til her inne med termin omtrent samtidig med oss som også skal føde på SUS! Har du vært med på bim treff? Det ble ikke det denne gangen for meg, så jeg kjenner ingen gravide denne gangen.. Jeg for min del gruer meg veldig til fødsel... Var veldig vondt sist... og det gikk raskt... Så jeg føler for å forberede meg på at det kan skje når som helst, så jeg ikke blir tatt så på senga. (hvis du skjønner).. Men jeg tenker at det kan skje nå, men det kan drøye lenge også! Uansett så er babyen iallefall ute 17 okt, da må jeg bli satt i gang.
Sololight Skrevet 10. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2011 Har du fått dato for igangsettelse? Så greit da, da slipper du ihvertfall overtid! :-) Jeg har også gruet meg en del til fødsel denne gang, pga litt dramatiske avslutninger med de to forrige. Men kjenner at det er litt bedre nå når det virkelig nærmer seg, det er liksom ingen vei utenom :-) Fordelen med å bli igangsatt er jo at du rekker å få epidural denne gang med tanke på smertene. Jeg har født uten noe smertelindring på mine to, men vurderer faktisk epidural denne gang. Men vi får se når jeg kommer så langt. Har ikke vært på bim treff jeg heller, føler ikke at jeg har hatt så god tid til det. Men gleder meg til barselgrupper når lillegutt endelig har kommet ut! Vi kan jo holde kontakten her inne, så kanskje vi treffes etter hvert? Jeg har forresten hatt litt blodblandet utflod i dag, mye murringer i ryggen og kraftige kynnere i kveld, så jeg føler virkelig at kroppen gjør seg klar nå...selv om jeg helst vil vente til lenger ut i uken!
81-Mamma<3<3 Skrevet 11. september 2011 #9 Skrevet 11. september 2011 Har ikke fått dato til igangsettelse, men bare regnet ut 9 dager over termindato, da skal de i følge de nye reglene sette i gang! Teller ned til både termin og maks overtid, bare for å ha full kontroll Men tviler på at det blir overtid. Denne jenta skal komme før termin! Håper jeg da... he,he... Var veldig koselig med bim treff sist svangerskap, men føler heller ikke jeg har hatt tid denne gangen. Vi kan godt holde kontakten ja, gøy å vite om andre i nærheten som er kommet ca like langt. Er det gutt eller jente du skal ha? Hva har du fra før? Jeg har ei jente på 2 år. Og venter jente nr 2:) Fødte uten epidural sist, men skal skynne meg inn på sykehuset denne gangen, så jeg håper jeg rekker det! Spennende med blod og murringer da!!! Jeg har bare masse kynnere. Og så ligger babyen så langt nede at jeg kjenner det presser både forran og bak langt nede i bekkenet. Tror ikke det går ant å komme særlig mye lengre ned for å si det slik...
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 11. september 2011 #10 Skrevet 11. september 2011 De nye reglene går ut på at en fødsel skal være igangsatt senest på den 12. overtidsdagen. Men kan selvfølgelig hende at SUS har enda kortere frist for dette Jeg er 10 dager over i dag, å har ikke fått overtidstime en gang før på tirsdag (12 dager over..) For på KK Haukeland har de IKKE innført de nye reglene.. Ugg.. Så i teorien kan jeg gå 15-16 dager over termin.
81-Mamma<3<3 Skrevet 11. september 2011 #11 Skrevet 11. september 2011 Har ikke satt meg super godt inn i det, da jeg annser sannsynligheten som ekstrem liten for at jeg må bli satt i gang... Så du har nok mer oversikt enn meg Men mener jordmora mi sa at man får overtidskontroll etter 7 dager, og blir satt i gang 3 dager etter.. Det blir vell 10 dager da? Men det blir i en helg for min del, så når jeg ser etter har jeg faktisk regnet en 11-12 dager altså... Men håper å slippe det... Synes synd på deg Nosferia! Må være grusomt å gå så lenge på overtid!!!! Svangerskapet er tungt nok frem til termin! Men nå er det iallefall ikke mer enn 6 dager igjen da!!!
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 11. september 2011 #12 Skrevet 11. september 2011 Jordmoren din har nok sikkert oversikt over hvilke regler sykehuset ditt har ang. overtidskontroll og igangsettelse
Sololight Skrevet 11. september 2011 Forfatter #13 Skrevet 11. september 2011 Hjelpes, i dag presser mini sånn inni der at det er vanskelig å sitte og skrive! Jeg leste feil i går, trodde det sto 17. september. Trodde derfor du hadde fått dato for igangsettelse :-) Jeg har selv termin 27. september, og håper inderlig det blir noe før... Har to gutter fra før, og venter gutt igjen ;-) Rolig med både kynnere og murringer i dag, så det har nok bare vært irritasjoner etter at jm sjekket meg på torsdag :-(
81-Mamma<3<3 Skrevet 12. september 2011 #14 Skrevet 12. september 2011 he,he... Fikk du før med de to andre da? Jeg har termin 1 okt. Fikk 8 dager før sist.. så håper også å få før denne gangen Er 19 dager igjen enda, så må nok belage meg på et par uker til tror jeg... Men har faktisk hovnet litt opp i ansiktet, så tolker det som et tegn på at jeg har fått fødeansikt, og at det derfor ikke er lenge igjen Utover det har jeg ikke merket noen andre tegn på forestående fødsel...
Sololight Skrevet 13. september 2011 Forfatter #15 Skrevet 13. september 2011 Fødeansiktet er på plass her også! Pluss noen liter vann i kroppen. Venninnene mine bare ler av meg når de ser meg, hehe :-.) Fikk 8 dager før med begge de to andre, men denne gang er ikke hodet festet, så det er jo litt annerledes. I morgen blir det ny sjekk hos jordmor, så jeg er litt spent på om det vil føre til noe... Føler det nærmer seg litt her, har hatt mye nedpress i kveld, og det stikker og murrer alle veier!¨ Spennende tid nå fremover :-)
81-Mamma<3<3 Skrevet 14. september 2011 #16 Skrevet 14. september 2011 Jeg føler også det nærmer seg! Har hatt litt vondt i dag. Litt ubeskrivelig smerte i underlivet. Håper det er baby som modner meg godt I morgen er jeg i uke 38, så sjansen for baby øker jo hver dag! Men samtidig må jeg minne meg selv om at det er liten sjanse for at den kommer nå, er tross alt 17 dager igjen til termin, så jeg må nok vente en stund til Du må ha lykke til til jordmor i morgen!!! Veldig spennende tid ja
Sololight Skrevet 14. september 2011 Forfatter #17 Skrevet 14. september 2011 Etter både stripping og modningsakupunktur i dag, er det av alle ting roligere i magen og kroppen enn på lenge! Ikke en liten kynner engang;-) Hadde 2 cm åpning som ble tøyd til 3....men var visst ikke helt moden, selv om hun kunne kjenne hodet på babyen, og livmorhalsen var utflatet og sentrert! Modningsakupunktur var forresten fryktelig vondt! Det var jeg ikke forberedt på i det hele tatt, jeg har aldri kjent noe særlig når jeg har fått akupunktur før. Såvidt jeg orket ligge der med nålene ut tiden, det verket og stakk som bare det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå