Gå til innhold

Kan man få beroligende av legen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er ikke så lett alle gangene å jobbe med saken for å si det sånn..men jeg prøver .sover ganske godt når jeg først sovner men er mest om dagen dette ..går utover resten av familien fordi jeg ikke greier stresse ned...og barnet merker det. har levd med en stefar som er psykopat i 14 år så det er faktisk ikke sååå lett å bli bra på dagen...og noen dager er verre en andre

hi

Det er ikke noe gunstig å bruke beroliggende på den måten du beskriver. Beroliggende egner seg best i akutte situasjoner og skal helst ikke brukes mer enn en kort periode. SVÆRT vanedannende og leger har et viktig ansvar for å ikke gjøre pasientene sine avhengige av disse. Har en venn som er lege og han sier det er vanskelig og viktig å tørre og si nei.

Jeg har fått noe beroligende tabletter av legen. Er ikke blitt avhengig av dem, men folk er forskjellige. Legen skrev ut tablettene til meg i fjor like før jul, og i løpet av disse mnd. har jeg bare tatt 7 av 100 tabletter.

Annonse

Jeg bruker alkohol som beroligende. 1-2 øl, og jeg blir rolig.

Tabletter er skummelt, og ikke enkelt å få. De du får(som du ikke blir avhenging av), vil gi deg vektøkning.

Alkohol er ikke en god løsning heller.....

Kanskje du skal snakke med legen om utredning for ADHD?

Det er ikke som med heroin at man er hekta etter et skudd. Men bruker man disse regelmessig over et tidsrom, kan de bli vanskelig å slutte med. Derimot er det ikke sagt at de ikke kan være nyttige i noen situasjoner. Så jeg tror ikke du som har brukt syv tabletter på et knapt år blir avhengig, det er absolutt ikke det jeg mener. Forhåpentligvis har du hatt god nytte av dem.

Derimot er det viktig å huske på at disse medisinene skal brukes med forsiktighet og at leger i mange sammenhenger har god grunn til å være restriktive i sin forskrivning av slike preparater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...