Gå til innhold

Utroskap gjennom 8 år - hva nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som nylig har fått greie på at mannen hennes gjennom de siste 11 år har vært utro i 8 av dem - med flere ulike kvinner. De selv har ikke hatt sex på flere år, men har en 7 år gammel sønn sammen.

Er det realistisk, eller sunt, å satse på å fortsette et slikt ekteskap? Han sier han elsker henne, og ikke vil at hun skal forlate ham, sier han aldri mer skal være utro etc.

 

Vet ikke hva jeg skal si til henne jeg, hvilke råd skal jeg gi? Råde henne til å gi ham en sjanse, eller si at hun fortjener noe bedre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis mannen hennes ble avslørt av en tredjeperson, tyder vel mye på at mannen hadde tenkt å bedra henne i mange år framover... om han ikke hadde blitt avslørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt komplisert, men han fortalte deler av sannheten før tredjeperson fortalte alt - og han fortalte det kun fordi han visste at en tredjeperson kom til å fortelle om utroskapen til kona.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, han var altså i ferd med å bli avslørt.

 

Kan også være litt interessant å spørre om hva som ligger bak "sextørken". Er vel urealistisk at en slik mann plutselig skal leve i sølibat, hvis han ikke kan ha sex med kona. Er det han som ikke vil ha sex med kona, eller omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spurt om det, men antar hun er den som først begynte å nekte. Var vel i perioden hun var gravid at han først begynte å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg jo ofte at når det er sextørke i et forhold så fører det til at en av partene før eller siden er utro.

Forholdet dem i mellom kan nok ha livets rett, men de trenger nok hjelp til å kunne finne tilbake til det gode samlivet. Så det hele kommer vel an på hvor glad de er i hverandre, tross alt. Dette må de kjenne på selv, venner skal ikke påvirke for mye her, venner skal bare støtte uansett avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv vært utro mot min mann, men med bare en mann og bare en gang. Jeg visste allerede mens det stod på at jeg ikke ville gjøre det igjen og samleiet ble avlsuttet før det var over for å si det sånn. Mannen min vet om det, og vi er foreløpig sammen.

 

Jeg tenker at hvis han har vært med flere kvinner over lengre perioder så er det et tegn på at noe mangler i forholdet til venninnen din og da virker det som han bare er der fordi det er trygt og komfortabelt. Et forhold uten sex er uansett ikke sunt, så hvis det skal være noe håp for venninna di og den utro mannen så må de finne ut av ting. Jeg vil ikke fortelle deg hva du skal råde venninna de til å gjøre. Jeg er i utgangspunktet av den oppfatning av at når man har barn sammen så skal det veldig mye til før man bør gå fra hverandre. Jeg personlig ville kanskje gitt det en sjanse, men hvis det noen gang hadde hendt igjen så hadde det vært kroken på døra.

 

Jeg tenkte før at en gang utro alltid utro, men etter å ha vært det selv så ser jeg at det ikke alltid stemmer. Jeg er veldig imot utroskap selv og mener det er det største sviket man kan gjøre mot noen. Noen klarer å legge slike ting bak seg og andre ikke. Det som er viktig er å få hjelp til å håndtere situasjonen, så hvis venninna di bestemmer seg for at det er verdt å prøve så bør de reise til familierådgivning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, jeg tror ikke det går an å komme over et sånt svik. Hadde det vært én gang og han selv innrømte det og tydelig angret, så hadde det gjerne gått an å prøve, men dette høres jo forferdelig ut. Hvordan kan deres sexliv, som fra før var dårlig, bli bra igjen etter at dette har kommet fram? Og hvordan skal hun kunne stole på ham igjen når han systematisk har sveket henne gjennom flere år? Jeg ville tro det er dødsdømt.

 

Men, som venninne ville jeg bare vært samtalepartner og gjerne stilt spørsmål som kunne hjelpe henne å reflektere rundt situasjonen, ikke gitt konkrete råd. Til syvende og sist må hun jo selv finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...