Gå til innhold

Noen som har erfaring med Nøstebarn sin klær?


Lille diamant

Anbefalte innlegg

Bestillte en ullpysjamas i str 62 og noen herlige luer i ullfleece til babyen vi venter :) hadde egentlig tenkt å kjøpe pysjamas i str 50, altså nyfødt..men på nettsiden deres så kommer denne str. opp som prematurklær. Så ble veldig forvirret, og endte opp med å bestille i str. 62 som sagt.

 

Men den pysjamasen er jo alt for stor til en nyfødt baby, så nå lurer jeg på om jeg skal bestille en til i prematur str 50..

 

Noen som vet om str 50 hos nøstebarn er som "normal" str 50, eller går de etter andre mål siden de klærne kalles prematur?

 

Rotete innlegg, men håper noen kan svare ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar! :) og veldig kjekt at du nevnte det med vaskemiddel, for hadde garantert brukt milo siden jeg pleier å vaske eget ulltøy i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt med milo til "vanlig" ulltøy, men Nøstebarn sin ull er ubehandlet - det har ikke vært gjennom noen kjemiske prosesser eller tilsatt noe som vanlig ull er. Dermed er ullfibrene mer eksponert og kan bli ødelagt av Milo (sånn som ulvangreklamen sier ulvangulla blir hvis du bruker noe annet enn Milo)

Det går helt fint å vaske med Milo, jeg gjorde det i begynnelsen. Klærne blir ikke synlig ødelagte med en gang, men ulla blir vel svakere ¨på et vis, mister de gode egenskapene og blir sikkert fortere slitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør bruke plantebasert vaskemiddel. Jeg kjøpte min på en helsekostforretning. Ecover tror jeg merket heter. Jeg bruker dette til alt ulltøy, tar ikke en egen vask for Nøstebarn klærne altså. Nøstebarn selger også eget vaskemiddel. Jeg anbefaler også å ha en egen flekkfjerningsåpe for ull (den kjøpte jeg på Nøstebarn). Målet mitt er å ta flekker for hånd med en gang de oppstår- men har ikke vært så veldig flink til det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Mafan :)

Det høres ut som jeg trygt kan bestille klær i str 50 og 56 hos nøstebarn da :) jenta vår er estimert til å veie rundt 3300 rundt termin, så synes det er litt dumt dersom alt av klær skal være for stort de første mnd. Selv om vekten hennes fint kan endre seg til den tid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...