Gå til innhold

Hvor mye bruker dere i måneden på mat ca? Og til hvor mange?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er to voksne som lever lchf (spiser nesten bare kjøtt, egg osv..).

Bruker ca 4000 i måneden, +/- et par hundre kr, på mat, do-papir, vaskemidler osv..

Synes vi lever veldig godt, spiser det vi har lyst på, så trenger ikke være dyrt med mat :)

Vi bruker hver måned 8.000 på mat og husholdning, 2 voksne og 1 barn. Spiser kanskje litt dyrere men ikke luksuriøs akkurat heller. Merker godt at mat har blitt dyrere de siste måneder.

Annonse

Jeg synte 5000 på to voksne hørtes helt greit ut. Vi bruker ca 6000,- og vi er to voksne og ei jente på 8. Hun spiser jo ikke så mye. Vi prøver å handle inn for en uke i gangen og bruker da rundt 1500,-. Sparer enormt med penger på å tenke framover ;)

Vi er to voksne og to barn (5 og 2 år). Bruker ca 6000 på mat og husholdning i mnd. Kjøper diverse kjøtt og fisk på tilbud, samme med tørrvarer. handler ferske grønnsaker hver uke. Baker brød og knekkebrød og lager mat fra bunnen av. Vi spiser sunn lavkarbomat, så jeg synes vi er flinke til å være økonomiske:-)

Bruker minst 12.000,- i matbutikken hver måned, det inkluderer vaskemidler o.l. også.

Vi er 2 voksne og 4 barn, de to eldste barna er gutter i værste voksealderen og de spsier myyyyye mat altså.

Vanskelig å få det noe ned synes jeg, alle ungene skal jo ha sunn god mat, så mye frukt de ønsker, yoghurt osv.

Med fire barn blir det ganske mange brødskiver i døgnet, med matpakker osv, og alle brødskivene skal ha pålegg!

Handler mye på tilbud og er flink til å bruke det som er i fryseren, men når 6 stykker skal ha kjøtt, fisk eller fugl hver dag koster det penger. Kommer ikke langt med 1 pk kjøttdeig eller 4 koteletter liksom, og skal vi ha kyllignfilet til middag koster det en formue om jeg ikke handler på salg.

Vi lever nå bare en gang også, så jeg prioriterer faktisk å bruke penger på den maten vi synes er god også, kan ikke kjøpe det billigste bare fordi det er billig, må jo smake godt også...

Handler en gang i uka, men det drar seg sjelden over 3-4oo kroner hver gang. Også handler vi i Sverige ca en gang i måneden, og da blir det oftest en drøy 1000-lapp.

Med dopapir og rengjøringsmidler etc kommer vi altså sjelden opp i 3000 per måned. Men så handler vi fornuftig og lager mat fra bunnen av.

Og vi er bare to voksne foreløpig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...