Gå til innhold

Hvor mye bruker dere i måneden på mat ca? Og til hvor mange?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er en voksen og et barn, så bruker ca. 3000 bare. Grunnen er at vi spiser alltid leftovers dagen etter. For det er så vanskelig å lage for 1,5 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 voksen og 1 barn. 5000 kr i mnd. Men vi spiser bare rent kjøtt og fisk, økologiske grønnsaker og frukt. Det koster mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 5000-6000.

Vi er to voksne og to barn, det minste barnet drikker kunn MME så det går jo litt penger på det om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på. Kan bruke 3000 en måned og 5000 den neste. Kommer an på hvor ekstravagant middagene er. Vi kan utmerket godt leve billig om det trengs, men stort sett tenker vi ikke pris på mat. Det er omtrent bare i norge vi bruker så liten del av husholdningsbudsjettet på mat som vi gjør, og ingen vits i å klage over matprisene synes jeg. På en annen side er det mye mat som er billig, og like god som dyrere ting. Vi bruker for eksempel sesongens grønnsaker, og mye frossengrønsaker av bekvemmelighet. Vi spiser sikkert 5 store løk i uka, og mye gulrøtter og andre rotgrønnsaker. Billige grønnsaker, med andre ord.

 

Vi er 2 voksne (anslagene gjelder ikke bare mat, men alt som blir kjøpt i dagligvarebutikken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000?

For å lage mat fra bunnen av trenger du råvarer og det er ikke billig! Kjøper du ikke frukt? Grønnsaker? Mat på salg??

 

1 voksen og 1 barn her og vi bruker nok 4000 vil jeg tro. Går mye frukt og annet grønt. Ellers spiser vi bestandig noe "kosemat" fredag eller lørdag og må ha skikkelig søndagmiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutt1-2-3!

To voksne og to barn 10 og snart 4 år + baby, men hun får bare morsmelk enn så lenge.

 

Bruker i snitt 6000,- på mat/hushold. I det er det variert mat, mye frukt og grønt, mat til 2 katter og 2 hunder, alt av vaskemidler, såper og dopapir, tannbørster++++

 

Jeg prøver å være flink til å bake brød (men har vært sløv en stund nå...), lager middag fra bunnen av nesten hver dag og handler en gang annenhver uke. Må supplere litt med frukt og melkeprodukter og sånn mellom handleturene, men merker at vi sparer masse på storhandel! Laaang liste hver gang da, og jeg må virkelig manne meg opp for å reise i butikken! :P

 

Prøvde å være "superhusmor" med å skrive fullstendig månedsmeny for middager, men det skled ut etter noen få dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker 12-15000 pr måned. 2 voksne og 6 barn mellom 1 og 18 år. Svært stor andel av lønna mi ligger igjen på Rema for å si det sånn.

 

Lager månedsmenyer og handler en gang i uka, baker brød selv. Lager stort sett alt fra bunnen av. Må supplere med drikke og noe småtteri i løpet av uka.

 

Denne uka har det gått med 10 1,75 litere med melk blant annet.

 

Det går med mye i en stor husholdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk klarer å bruke mindre enn 6000 Kr i mnd på mat (2 voksne og 1-2 barn).

Jeg har prøvd sååå mange ganger å holde et budsjett på 1500 Kr i uka, men det sprekker hver gang. Føler jeg har Prøvd alt!

 

handler relativt fornuftig, men er glad i god mat. Ren , sunn mat koster.

Har prøvd å planlegge bedre, gå sjeldnere på butikken, men får det virkelig ikke til.

 

Så her går det ihvertfall 8000 Kr i mnd til dagligvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer fra mnd til mnd, men handler for ca. 2500-3500 i mnd. Noen mnd. er det flere butikker som har mye salg og tilbud. F.eks 10 kr-marked på obs, 40% på div. varer på ica, så sparer ved å handle når det er tilbud. Så er det bare å kjøpe grønnsaker som tilbehør. Så derfor bruker jeg ikke mer enn det i mnd.

 

Er forresten 1 voksen og 1 barn her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca 3000-3500 i mnd, 1 voksen og 1 barn 5 år.

Lager mye mat fra bunnen, ordentlig middag hver dag. Men fyller alltid opp med sesongens grønnsaker, og spare litt på mengden av kjøtt. Fisk to ganger i uka. Lager og matpakke til begge to stort sett hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nok 10000 på matvarebutikker. Koster å ha en mann som lever lavkarbo. Vi spiser lite billigeprodukter som pasta, pizza, suppeposer, fiskepinner, fiskekaker o.l. Så hadde vi spist mer usunt skulle jeg med glede prøvd å gjøre det billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker, vi er bare to enda, blir dyrt når vi handler litt ofte. fra september tenkte vi prøve å storhandle og passe oss, og ikke småhandle så mye.

3000-4000 kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbudsjettet vårt ligger på 8000,- i mnd, og det dekker ALT vi kjøper av kjøkken og baderomsartikler.

 

Vi er to voksne og tre barn på 4, 7 og ni år, og i tillegg har vi en storeter av en kattepus;)

 

Dette dekker forresten også bensin...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...