Gjest overlord Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Har lyst å lage noe som kan settes på bordet så gjestene selv kan forsyne seg. Ønsker at vi skal sitte lenge til bords og drikke masse vin. Forslag?
Gjest overlord Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Har mest lyst å ha tapas, men det blir rett og slett for mye jobb.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Åh ja - bacalao. Mmmm! Eller en indisk gryte med dipper, sauser og nøtter til? Og ris
Gjest overlord Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 Bacalao er jeg ikke glad i. Ostefat er godt, men jeg har lyst til å imponere så jeg må lage noe selv. Indisk gryte er jo godt, men da fungerer vel ikke rødvin så bra?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Helstekt kjøtt av noe slag (helstekt svinenakke er billig og veldig godt) fløtegratinerte poteter, salat og rundstykker er lettvint , godt og greit...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Raclett? Krever litt forarbeid, men er typisk kosemat som varer i timesvis. Fondu er jo også mulig! Ellers så kan du lage et lett koldtbord, spekemat, dipp, kyllingklubber, potetsalater, osvosvosvosv
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #9 Skrevet 8. september 2011 Finnbiff (enkelt sagt; bland reinsskav, fløte/rømme, sopp og løk + litt krydder og topp det med sprøstekt bacon). Serveres med ris eller potetmos og rosenkål + tyttebær og flatbrød.
Gjest overlord Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 Helstekt kjøtt er for mye søndagsmiddag for meg, men takk for forslag! Raclette har jeg aldri laget, og har ikke utstyret. Men ikke dumt. Hva trenger jeg av utstyr og hva koster det som ca?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #11 Skrevet 8. september 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Raclette Du trenger forskjellige typer kjøtt, svin, biff, kylling eller fisk kuttet i strimler. Grønnsaker løk, paprika, purre, mais, champinjong, hvitløk, aubergin, cayenne f. eks. Og raclette ost. Alt dette steker folk selv og setter sammen hva de vil ha, I tillegg så har man enten poteter eller ris, rømme, dip og kanskje en salat hvis det frister. kanskje noen av gjestene har raclett griller. Gjestene lager da maten selv og spiser det de liker. Dessuten så tar alltid en raclett minimum to timer fordi man koser seg og småspiser.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #13 Skrevet 8. september 2011 Absolutt bacalao! Og en god rødvin til...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #14 Skrevet 8. september 2011 Og først nå leser jeg de andre svarene og ser at du ikke liker det... Hva med hjortegryte el. l?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #15 Skrevet 8. september 2011 Biff stroganoff, nydelig godt med ordentlig mørt kjøtt og godt tilbehør. F.eks foccacia brød og en god salat, hjemmelaget potetmos eller bare ris fra riskokeren
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #16 Skrevet 8. september 2011 Tapas er desidert det beste alternativet, men kan skjønne at det blir mye jobb. Du kunne jo alltid forhørt deg med noen av gjestene om de kunne komme litt tidligere og hjulpet til litt? Dersom det er nære venninner eller foreldre så er det vel heller sjeldent man får nei til svar da.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #17 Skrevet 8. september 2011 Hiver meg på'80 tallsbølgen her og foreslår cabaret, snitter og rullekake ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå