Gå til innhold

Jeg blir så lei meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg har skrevet før, så har jenta mi på snart 4,5 mnd en lang historie med spiseproblemer, sykehusinnleggelse og sonde.

Hun får nå grøt x 2 i samråd med barnelege. Et håp om at hun godtar fast føde bedre enn melk. Men, vi sliter med å få i henne grøt også :( Og noen ganger, når jeg syns jeg har fått i henne en grei mengde, så spyr hun alt opp igjen :(

Melkemåltidene kan hun ofte ta ca. 40 ml av bare.

Hun går opp i vekt, men KUN fordi vi sliter vettet av oss for å få i henne maten, og jeg er SLITEN!

Det eneste hun ikke har blitt testet for er reflux, og de ser ingen grunn til det. Men, nå er jeg så sliten og forbanna at jeg kommer til å kreve det! Har også bedt om henvisning til spiseteamet på Rikshospitalet, men nei, det syns de ikke er nødvendig. Skal vi bare la alt gå sin gang til ting er så ille at ungen slutter å spise helt?!

Beklager sutrete innlegg, men måtte bare få det ut en plass...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off dette hørtes svært slitsomt ut... Synes du skal kreve det som kreves kan ang reflux. Jeg tar det nok for gitt at tuppa mi spiser som en hest gitt. Får du noen timer avlastning? Litt hjelp? Tror du trenger å "avspenne" deg litt for å si det mildt, kanskje en massasje hadde gjort susen?

Synes ikke du er sytete! Du er sliten og trenger støtte.

Stor klem fra meg:))))

Skrevet

Jeg har også all respekt og forstålese! Kjempeslitsomt å kjempe for å få i ungen mat, og kjempeslitsomt å bekymre seg for vektoppgang. Stå på og krev utredning dersom du tror noe kan være galt. Jeg har lest om flere her inne som har slitt med det samme - kanskje de kan gi noen råd på veien (om de ikke har hoppet over til småtroll 1-2 etterhvert...)

Masse lykke til og stor klem

Skrevet

Hei!

Vet ikke om jeg har noe som helst trøstende å si.. men jeg ville bare gi deg en god klem..

Sleit masse med å få i jenta vår "nok" melk.. 4-5 mnd alder begynte hun å sprutgulpe.. omtrent hvert til annenhvert måltid kom alt opp igjen.. da snakker vi ikke litt men at stooore mengder kom opp.. og hun spiste ikke mye i utgangspunktet.. noen ganger 20 ml.. noen ganger 150.. men et snitt på rundt 50-70 kan jeg tenke meg. Jeg gledet meg til hun skulle begynne mer med fast føde og håpet alt ville ordne seg da.. men hun var fint lite interessert i mat og spiste lite og likte lite.. Til slutt endte det med at vekta snudde.. oppå det hele fikk hun et magevirus som varte i 11 dager og da raste hun ned enda mer.. det føltes helt håpløst, for på få dager gikk hun ned det hun hadde brukt 2 mnd på å gå opp.. Vi "plaga" vettet av sykehuset og maste og grein.. maste og grein.. følte vi sto og stanga mot veggen. Var lite forståelse å få og fikk bare beskjed om at vekta skulle vi ikke bry oss om så lenge hun ikke ble dehydrert.. jeg prøvde å forklare at hun gikk ned i vekt før hun ble syk også.. mens alle bare sa at når hun blei frisk kom hun til å spise/drikke normlt igjen.. Det føltes helt håpløst. For å gjøre en lang historie veldig kort. Vi fikk mast oss til utredning for reflux, men det var en ventetid på 3 uker.. som i følge mange var raskt.. I disse tre mnd matet jeg henne 1 gang i timen.. 50 ml hver gang.. og av en eller annen grunn drakk hun opp dette hver gang.. og hylte etter flaske når hun så den.. så gikk jeg gradvis opp til 60 ml osv.. gikk også ned til toer tut på flaskene (Mam) og da sluttet sprutgulpingen..plutselig tok matlysten seg opp også.. og hun holdt nede alt hun drakk (ikke mye hun drakk, men det ble hvertfall nede).. gav henne også ørsmå skjeier grøt.. og da kom ikke denne opp heller.. økte gradvis der også.. og det så ut til å holde..

I dag er hun 11 mnd og spiser "normalt" men er enda ingen storspiser.. veier 8,2 kilo og går saaakte opp i vekt..

Det her ble bare rot, men jeg ville bare si..Mas på leger.. liker du ikke en, så snakk med en annen.. til du møter en som forstår.. det gjorde vi.. og til slutt møtte vi ei som slo i bordet.. Det blir bedre! Det føles håpløst nå, men en dag er dere der :)

Stoooor Klem!

Skrevet

Jeg syns så utrolig synd på deg!! Det er slitsomt med en liten baby, men å ha ekstra bekymringer i tillegg - kan ikke sette meg inn i det engang..Du har ALL rett til å sutre!!!

Håper dere snart får en liten snuppelupp som spiser som normalt, for det fortjener dere virkelig! Vet ikke hva jeg kan skrive for at det skal hjelpe deg, men jeg ville i hvert fall skrive noe:)

Sender deg en stooooor klem!!

Skrevet

Tusen takk for svar! Det gjør godt å møte litt forståelse. Vi har holdt på med dette siden hun var to uker, så nå føler jeg meg helt frynsete. Vi har jo to barn til også, som krever sitt.

Vi får hele tiden beskjed om at det går seg til, men når da?! Om jeg ikke sitter og mater, så tenker jeg på mating. Alle tankene mine går med til mating. Det har blitt så ille at jeg har måttet ty til sovetabletter for å få sove. Jeg som aldri tar piller :(

De får i allefall utrede henne for reflux, for hun skal ikke plages unødvendig! Fatter ikke hvorfor det ikke har blitt gjort.

ALT annet har de testet henne for, sjeldne sykdommer og syndromer, men har de testet for noe så vanlig som reflux? Neida!

Hver dag håper jeg at ting skal snu...

Skrevet

uff! Sender deg en varm klem og tryllestøv :) Håper dere finner ut av det, kan tenke meg at det er veldig slitsomt, syt i vei! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...