Gå til innhold

Jeg vet INGENTING om politikk...bør jeg stemme??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har aldri stemt før..men er 28år..føler jeg burde!

Men hva stemmer jeg da?

 

Jeg har vært mye syk så kanskje ett parti som synes det er bra med norges støtteordninger??

Eller så er jeg ikke særlig glad i utvandrere..altså ikke de som kommer her å gjør en god jobb..men at alle de som kommer her for å "snylte" eller drive med noe kriminellt....

Jeg har ikke peiling..kan jeg ta en test noen plass om hvilket parti jeg bør stemme på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dette er kommunevalg så burde du se på hva du syns er bra i din kommune, hva som kan gjøres bedre og hva som er direkte elendig og så stemmer du på det partiet, i din kommune, som er mest enig i det du mener.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør stemme. Ta deg en tur i byen din til lørdag, og besøk standene til de forskjellige partiene og hør hva de vil gjøre for din kommune og fylke. At du ikke liker innvandrere har ikke noe å si nå som det er kommunevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De partiene som stiller med liste i din kommune har sikkert dumpet programmene sine i postkassen din. Les gjennom dem og finn ut hvem som kjemper for dine hjertesaker lokalt.

 

Støtteordninger og innvandringspolitikk er ikke en del av dette valget, i og med at det er saker som avgjøres sentralt. Dette er et lokalvalg, og handler mer om hva som skal prioriteres i kommunen de neste fire årene. Har du barn er skole- og barnehageplanene viktige, samt hvike andre tiltak partiene kommer med for å sikre en trygg oppvekst, som trygge skoleveier, et rikt aktivitetstilbud som kunstgressbane, kulturskole, et godt bibliotek, trygge steder for ungdom å være fredagskvelden osv. Du finner nok ikke et parti du forelsker deg i, men velg det du er mest enig med.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan stemme lbankt, da har du likevel brukt "stemmeretten" din.. Viss du ikke møter opp og stemmer, så kan du liksom ikke klage på ting du er misfornøyd med heller...

 

Stem blankt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er forskjellen er at partiene ute i kommune-Norge ofte jobber litt på tvers av det moderpartiet mener. Som feks. at i mange byer ønsker Frp bomring fordi det er bra for deres kommune selv om Frp sentralt ikke støtter bomringer og i noen kommuner sier SV nei til flere asylsøkere selv om SV sentralt mener at vi godt kan ta inn flere.

 

Partiene i kommunen jobber for det de mener er best nettopp for den kommunen de bor i. Og da må du finne ut av hvem som jobber for det du mener er til det beste for din kommune.

 

20:43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir til stadighet overrasket over hvor lite samfunnsengasjerte folk er! Kom dere opp av sofaen folkens og stem! Stem blankt om så, men ikke la vær å stemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...