Gå til innhold

Jeg angrer på navnet til min 1 1/2 åring. Bytte nå, eller er det for sent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes dere bør droppe w og bruke v isteden bare, hvis jeg får mene noe her... W-en gjør bare at sønnen din må pååeke dette til HVER ENESTE person resten av livet som skal stave navnet hans i Norge, ettersom Edvin er den mest logiske måten å skrive det på. Hilsen en Wicktoria, som er dritt lei av å stave navnet mitt og vurderer stert å "omdøpe" meg selv til Viktoria.

Lær barnet å være stolt av navnet sitt. Har en venninne med et "umulig" navn. Hun synes det har vært helt greit og føler at det har gjort henne litt spesiell og at alle husker henne!

MEN det er jo en viktig leksjon for alle andre som skal ha de utroligste navn med de underligste stavemåter synes nå jeg!

HI, om du er her ennå, jeg gikk bare inn på en gammel tråd jeg hadde svart på for å se hvordan det gikk...

Det du sier om å bruke bare andrenavnet, det er det mange som gjør! Har en selv i familien hvor dette er tilfellet, ikke noe problem det. Bare start å innføre det i barnehage og ellers, dere bruker navn nummer to til vanlig!

Selv lille prins Sverre Magnus kalles bare Magnus i familien :-)

Hvis det fortsatt ikke føles riktig etter en stund, og han har vendt seg til andre navnet, ville jeg faktisk fjernet det første om han har "glemt" det (etter en stund). Ikke bry deg så mye om hva andre tenker, så lenge gutten har det bra med det!

Håper det vil føles bedre etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...