Gå til innhold

Arve ting etter eldre søsken.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er stemor til 2 nydelige barn på 11 år og 8 år.

Pappaen til barna og jeg har 1 barn sammen som snart er 2 år.

Samboer har tatt vare på noe klær og diverse fra når dem var mindre og jeg bruker gjerne det som ser ok ut og ikke veldig slitt:)

 

Men nå har jeg sååå lyst til å kjøpe dukkevogn og baby born til vår lille pike, men pappaen mener at de må da være bra nok de dukkene og vogna etter hun eldste. Den er fullt brukbar, men litt slitt i stoffet og ikke fullt så fin..hehe:)

Dette blir nok mitt eneste barn og jeg har så lyst å kjøpe noe nytt og fint til henne:D

Høres sikkert kravstor ut, men vil jo ha noe nytt til henne også, iallefall når man har råd til det=)

 

Er det grusomt av meg å kjøpe henne ny dukke og vogn?:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det ikke grusomt og det er ganske så naturlig at man ønsker, når man kan, det å ville gi barnet sitt (barna sine) noe nytt og fint.

Har du råd og mulighet så kjøper du ny dukke og ny vogn med god samvittighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen på forumet vil mene det er grusomt av deg å kjøpe et par nye leker til henne, det hele kommer an på hvor ille mannen din mener det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe han får bare mene det han vil da:P de andre barna får jo nye tv'er. mobiler,datamaskiner og diverse ting...ja søren heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår egentlig både deg og han. Kan hun ikke arve det han har, og så kan hun få noe nytt og kjempedyrt som ikke finnes i hus fra før? Da får han bruke om igjen og du får gleden av å gi jentungen noe nytt og fint.

 

win/win....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke grusomt av deg. Kan hende eldste vil ta vare på sin vogn til egne barn, selge den eller gi den bort til noen andre. Etter min mening er den hverken din eller din manns.

Om det i deres fammilie fungerer slik at det er i orden at foreldrene gir leker fra et barn til neste så tror jeg din datter ville ha akkurat like stor glede av den gamle vogna og de gamle dukkene som av å få alt nytt. Å kjøpe nor vil derfor være for din del, ikke for din datters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...