Gå til innhold

Ang gaver man får... Er det lov å si ifra?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer er litt usikre på hvordan man skal gå frem.

Foreldrene hans kjøper gaver til babyen hele tiden, og det er ganske stygge plagg. Svigermor sitter litt fast i 1700tallet virker det som.

Visst er det hyggelig at hun vil stille med gaver, men det er jo egentlig bare bortkastede penger for henne. Går det ann å si ifra at klærne overhodet ikke faller i smak? Selvfølgelig på en respektiv og vennlig måte, isåfall.

Det kan ikke byttes heller, for hun tar av prislappen på alt før hun pakker det inn... Og hun VET at ingen av oss har slik smak som de klærne hun kjøper, hun ser jo hva vi bruker, og hva vi har, og hva vi liker.

Plaggene er så stygge at det nesten er flaut å skulle prøve å bytte det om det hadde vært merkelapp på det... :S

Joda, jeg er klar over at folk har forskjellig smak, og det er helt greit, sånn er det jo bare. Men dette er ganske ille :s Både farger, fargekombinasjoner og mønster... Hvor hun får tak i det vet jeg heller ikke, for jeg har ikke sett slikt på mange år selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror ikke det hjelper å si ifra, hun ELSKER sikkert å handle på salg, og har nok et lite lager hjemme. ;) ....og grunnene til at lappene er av, er sikkert forde det er så lenge siden hun kjøpte dem, at de sikkert ikke kan byttes lenger ;)

 

....men å gi beskjed på en fin måte, det hadde jeg gjort :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor kjøper utrolig stygge barneklær. Jeg unnskylder henne med at hun er gammel. Hun elsker å gi, og jeg hater å få. Hun kan finne noe i en butikk og gi det i gave 4år senere. Da er det vanskelig å bytte. Hun kjøper alt på Sparkjøp. Og om noen har sett gutteklær der vet dere alle at de er grusomme. Greit nok med babyklær, men nå vil gjerne guttene mine bestemme litt selv også.

 

Jeg har ikke sagt ifra. Fordi jeg vet det vil såre henne. Hun er veldig følsom der. Men noen ganger hinter jeg om at vi gjerne skulle hatt hvite t-skjorter eller noe ull. Og da kan hun liksom ikke bomkjøpe. Ellers er hun veldig glad i sterke farger, og finner hun noe rart mønster i tillegg på samme plagg har hun funnet gull. Og den rare fasongen klærne har......

 

Kan du ikke si at du handler så mye klær selv til datterene din, og om hun absolutt vil kjøpe noe kan hun kjøpe bøker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...